اخبار

مرکز آپا دانشگاه لرستان، میزبان دومین جلسه «قرارگاه سایبری» استان

۱۳۹۶/۰۷/۰۳

 

دومین جلسه قرارگاه سایبری استان در سال جاری، به میزبانی مرکز آپا دانشگاه لرستان برگزار شد که مهم‌ترین، در حوزه امنیت سایبری لرستان است.

رئیس مرکز آپا دانشگاه لرستان، دکتر مجتبی علیزاده است؛ وی می‌گوید:«این جلسه در صبح روز یکشنبه دوم مهرماه در مرکز آپا دانشگاه لرستان برگزار شد و مدیران این حوزه کاری از سایر ادارات و نهادهای ذیل حوزه کاری پدافند غیرعامل، در آن حضور یافتند».

امنیت سایبری در راستای اهداف پدافند غیرعامل استان لرستان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان، «علی سیف» و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، «شهاب حیدری» است.

تقویت همکاری اعضای قرارگاه سایبری استان لرستان از جمله اهداف برگزاری منظم این‌گونه جلسات است تا امنیت سایبری استان، به‌صورت پیوسته، تقویت شود.

گفتنی است در هفته‌ی دولت امسال، فاز نخست آزمایشگاه امنیت شبکه‌ی استان با حضور استاندار لرستان و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان و  هزینه‌ای نزدیک به 200 میلیون تومان، افتتاح شد. این آزمایشگاه، اولین آزمایشگاه در استان در حوزه‌ی «امنیت شبکه» است.

یکی از کارکردهای مهم آزمایشگاه امنیت شبکه که ذیل مرکز آپا دانشگاه لرستان است، حفاظت از فضای تولید و تبادل اطلاعات ادارات و سازمان‌های دولتی استان است.

همچنین در جلسه‌ی روز یکشنبه، با اهداء لوح تقدیر به امضای مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از مدیر مرکز آپا دانشگاه لرستان، دکتر «مجتبی علیزاده» تقدیر شد. این لوح تقدیر به‌خاطر تلاش‌های دانشگاه لرستان در زمینه‌ی «امنیت سایبری» است.

لوح تقدیر را مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان، «علی سیف» به دکتر علیزاده اهدا کرد.


 

 


۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰
۴۵۱۹ بازدید