اخبار

بازدید رئیس دانشگاه لرستان از نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان/ نمایشگاه از ابزارهای مؤثر نشر علم و دانش در جامعه است

۱۳۹۶/۰۷/۰۲

 

دکتر خسرو عزیزی گفت:«کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب استان، مناسب است و این نمایشگاه، فرصت خوبی است برای عرضه‌ی انواع کتاب‌ها به علاقه‌مندان».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، غروب شنبه اول مهرماه به بازدید از نمایشگاه بزرگ استانی کتاب لرستان رفتند.

دکتر عزیزی تصریح کرد:«نشر علم فقط تعلیم آن و یادگیری نیست بلکه عرضه‌ی کتاب‌ها در نمایشگاه‌ها نیز به نشر علم و دانش در جامعه کمک می‌کند».

نمایشگاه بزرگ استانی کتاب لرستان با حضور 400 ناشر و 230 غرفه و 45 هزار عنوان کتاب در مصلی الغدیر خرم‌آباد درحال برگزاری است.

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«دانشگاه لرستان کوشش کرده است در دو بخش کتاب‌های چاپی و کتاب‌های الکترونیکی فعالیت‌هایش برای رفع نیازهای دانشجویان و استادان را افزایش بدهد؛ تعداد کتابهای الکترونیکی بیش از یکصد هزار است و پهنای باند اینترنت دانشگاه لرستان که در ابتدای دولت تدبیر و امید 34 مگابیت بود الان به 160 مگابیت ارتقاء پیدا کرده و تعداد کتابهای الکترونیکی کتابخانه دانشگاه لرستان و مقالات الکترونیکی نیز رو به افزایش است».

دکتر عزیزی توضیح داد که دانشگاه لرستان با پایگاه‌های معتبر علمی اینترنتی هم همکاری دارد تا دانشجویان و استادان بتوانند به‌راحتی کتاب‌های مورد نیاز خود را فراهم کنند.

وی بیان کرد:«خوابگاه‌های دانشجویی نیز مجهز شده‌اند به‌گونه‌ای که در هر ساعت تعداد 200 دانشجو می‌توانند لینک‌های مورد نیاز برای دسترسی به کتاب‌ها و مقالات علمی را در دسترس داشته باشند و لینک شوند».

دکتر عزیزی در بازدید از غرفه‌های نمایشگاه بزرگ استانی کتاب لرستان از غرفه دانشگان لرستان نیز بازدید کرد.

مدیرمسئول انتشارات دانشگاه لرستان، دکتر داریوش یاراحمدی است. این حوزه‌ی کاری، زیرمجموعه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان است. نمایشگاه تا چهارم مهرماه آماده‌ی بازدید شهروندان است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«بهتر آن بود که نمایشگاه در اواسط مهرماه برگزار می‌شد؛ زیرا در حال حاضر، عمده دانشجویان مشغول ثبت‌نام هستند و خیلی‌شان هنوز به دانشگاه‌ها مراجعه نکرده‌اند؛ ولی در مجموع، کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب استان، مناسب است».

شهروندان می‌توانند هر روز صبح از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 4 تا 8 از نمایشگاه بازدید کنند. این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا حنان، از دکتر عزیزی استقبال کرد و این دو در اتاق مدیریت نمایشگاه به گپ و گفت درباره نمایشگاه کتاب پرداختند.

فروش کتاب‌ها با حداکثر 30 درصد تخفیف است.


 


۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰
۳۲۲۴ بازدید