اخبار

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان در افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین: رسالت ماست برای تقویت زبان‌های بومی بکوشیم

۱۳۹۶/۰۶/۲۹

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان گفت:«باید کوشش کنیم زبانهای بومی ایران زمین تقویت شوند».

 

دکتر فیضیان بیان کرد:«متأسفانه ادبیات بومی در چند سال اخیر به بوته فراموشی سپرده شده است و به همین علت اهمیت دارد که همایشهای ادبیات بومی به صورت منظم برگزار شوند».

وی تشریح کرد:«متأسفانه در مسیر رشد تکنولوژی برخی زبانهای باستانی یا محو می‌شوند یا تضعیف و رسالت ماست که در راستای حفظ زبان‌های بومی ایران زمین گام برداریم و بکوشیم».

او افزود:«نیاز است زبان فارسی هم به جهانیان معرفی شود که متأسفانه در این راستا هم کارهای زیادی صورت نگرفته است».

دکتر فیضیان تصریح کرد دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع تقویت زبانهای بومی، حمایت کند و کمک هزینه‌های مالی اختصاص بدهد.

گفتنی است افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین با مشارکت جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان و دانشگاه لرستان، عصر روز سه‌شنبه 28 شهریورماه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان لرستان (خرم‌آباد) با حضور شاعران بومی‌سرا و داوران افتتاح شد.

این همایش در روز چهارشنبه نیز به ارائه مقالات و اختتامیه اختصاص دارد که در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.


 


۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰
۲۹۰۲ بازدید