اخبار

جلسه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه و تأکید بر تهیه سند مدیریت سبز

۱۳۹۶/۰۶/۲۵

 

رئیس دانشگاه لرستان بر تهیه سند مدیریت سبز دانشگاه متناسب با سند چشم‌انداز 1404 تأکید کرد.

جلسه‌ی شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان به ریاست رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و با حضور معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه، دکتر محمد جعفری و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه لرستان، مهندس ایمان بهرامی‌چگنی و سایر مدیران تشکیل و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت سبز ارائه شد.

در این جلسه که صبح روز شنبه 25 شهریورماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر عزیزی و دکتر جعفری بر تهیه سند مدیریت سبز دانشگاه لرستان تأکید کردند تا اصلاح الگوی مصرف در راستای توسعه پایدار نهادینه شود.

مهندس بهرامی‌چگنی نیز گزارش کار ارائه کرد و بر اجرای طرح‌هایی در جهت اصلاح الگوی مصرف همچون الکترونیکی کردن پایان‌نامه‌ها در جهت حذف کاغذ، توضیحاتی داد.

 مهندس بهرامی‌چگنی تجربیات برخی دانشگاه‌های کشور در زمینه‌ی مدیریت سبز را نیز در این جلسه تشریح کرد و این موضوع را نیز توضیح داد که برنامه این است که پکهای الکترونیکی انجمن‌های علمی دانشجویان تهیه، تا صرفه‌جویی در مصرف کاغذ اجرایی شود.

برنامه‌ریزی مدبرانه و کارشناسانه برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش فضای سبز دانشگاه لرستان و تلاش برای تقویت دولت الکترونیک از جمله تأکیدات رئیس دانشگاه لرستان، دکتر عزیزی در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه تصریح شد که برنامه‌ای تهیه شود تا استفاده بهینه از وسایل ایاب و ذهاب کارکنان در مواقعی که ساعت سرویس کارکنان نیست، صورت گیرد.

در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش برای تقویت فرهنگ صرفه‌جویی نیز تصویب شد که پیام‌های فرهنگی تهیه شده، در حوزه اطلاع‌رسانی به صورت مستمر منتشر شود.

مقوله مدیریت سبز مفهومی است که در سال‌های اخیر در دانشگاه لرستان، کلید خورده است و جلسات این حوزه به صورت منظم تشکیل می‌شود.

 

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه لرستان، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان است. 

 

 



۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰
۳۱۱۹ بازدید