اخبار

افتتاح فاز نخست اولین آزمایشگاه امنیت شبکه‌ی لرستان در دانشگاه لرستان با حضور استاندار، هم‌زمان با پنجمین روز هفته‌ی دولت

۱۳۹۶/۰۶/۰۶

 

 

فاز نخست اولین آزمایشگاه امنیت شبکه‌ی لرستان در دانشگاه لرستان با حضور استاندار لرستان افتتاح شد.

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند و هئیت همراه در صبح صبح روز دوشنبه 6 شهریورماه هم‌زمان با پنجمین روز هفته دولت،به ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان واقع در کمالوند خرم‌آباد رفتند تا همراه با رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاونان و مدیران این دانشگاه، اولین آزمایشگاه امنیت شبکه ی استان لرستان را که در موضوع پدافند غیرعامل، نقش مهمی دارد، افتتاح کنند.

برای ساخت و تجهیز فاز نخست این آزمایشگاه که حوزه‌ی کاری مرکز آپا دانشگاه لرستان است 200 میلیون تومان هزینه، و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، ایجاد شده است.

هم‌چنین، استاندار لرستان، مرکز شتابدهی، ict و کارآفرینی دانشگاه لرستان، را که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری استان لرستان ایجاد شده افتتاح کرد و برای این پروژه، نزدیک به 150 میلیون تومان هزینه شده است.

استاندار لرستان و هیئت همراه، نمایشگاه مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در دانشگاه لرستان را  که با مشارکت پارک علم و فناوری استان، حمایت شده‌اند، افتتاح کرد و از غرفه‌های گوناگون این نمایشگاه، بازدید و به گفت‌وگو با جوانان ایده‌پرداز نشست و از نزدیک، مشکلات و مطالبات آنها در حوزه‌ی فناوری و حمایت از ایده‌های جدید را شنید.  

جوانان حاضر در  غرفه‌ها، توضیحات کاری، مشکلات، مطالبات و چیستی ایده‌های خویش را برای استاندار لرستان و رئیس دانشگاه لرستان، توضیح دادند.

استاندار لرستان گفت:«امسال تا پایان هفته‌ی دولت تعداد 901 پروژه در استان لرستان با اعتبار بیش 864 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند».

هوشنگ بازوند تشریح کرد:«پروژه‌های آزمایشگاه امنیت شبکه استان و مرکز شتابدهی دانشگاه لرستان از جمله کارهای بسیار خوب است و در اینجا دانشگاه لرستان امکانات خوبی برای حمایت از فناوران در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه قرار داده که جای خوشحالی و امیدواری است».

بازوند توضیح داد:«دانشگاه محور توسعه و پیشرفت استان است و مرکز شتابدهی دانشگاه لرستان در راستای توسعه‌یافتگی استان و در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان که از زیرمجموعه‌های اقتصاد مقاومتی است از کسانی که ایده‌پردازی می‌کنند تا این ایده‌ها به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسند، حمایت می‌کند».

وی افتتاح فاز نخست آزمایشگاه امنیت شبکه‌ی لرستان را پروژه‌ای مهم برای صیانت از فضای مجازی کاربری ادارات استان و در راستای بحث مهم پدافند غیرعامل و حفاظت از شبکه‌ها، ارزیابی کرد.  

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز توضیح داد:«افتتاح مرکز شتابدهی و ict  و کارآفرینی دانشگاه لرستان، گامی است برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و این مهم در راستای حرکت دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است که سیاست دولت تدبیر و امید است».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«مرکز شتابدهی دانشگاه لرستان از ایده‌پردازی، حمایت و تسریع می‌کند این مسیر را که ایده به واحد فناور و بعد به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شود تا اشتغالزایی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان افزایش یابد و از ایده به تولید ثروت برسیم».

وی مدت به نتیجه رسیدن این پروژه‌ه را یک سال و شش ماه دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰
۳۳۵۶ بازدید