اخبار

دانشگاه لرستان میزبان کارگاه آموزشی مدیریت بحران برای مدیران

۱۳۹۶/۰۵/۲۴

 

کارگاه آموزشی مدیریت بحران برای فرمانداران، بخشداران و مدیران شهرستان‌های استان در دانشگاه لرستان برگزار شد.

صبح روز سه‌شنبه 24 مردادماه و با سخنرانی معاون عمرانی استاندار لرستان، محمد اصلانی و همکاری مشترک استانداری لرستان و جهاد دانشگاهی استان، کارگاه آموزشی مدیریت بحران با حضور فرمانداران و مدیران شهرستانهای استان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان شروع شد.

این کارگاه شامل دو بخش است: بخش آموزشی و بخش تمرین و سناریونویسی بحران.

معاون عمرانی استاندار لرستان، اصلانی از فرمانداران، شهرداران، بخشداران و مدیران خواست روی دو موضوع تکیه کنند: استمرار مانورهای متعدد برای افزایش سطح آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی و دوم، تداوم کارگاه‌های آموزشی در سطح شهرستانها چرا که آموزش، نقش کلیدی در مقابله با بحران دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، رضا آریایی نیز خطاب به فرمانداران و حاضران در کارگاه گفت:« مهم‌ترین مخاطرات طبیعی در استان لرستان عبارتند از: زمین‌لرزه، خشکسالی، سیلاب، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و پدیده ریزگردها».

وی مهم ترین بخش مدیریت بحران را پیشگیری دانست و خصوصیات یک مدیر موفق در مدیریت بحران را برشمرد:«خونسردی، اعتماد به نفس، سریع‌الفکر، شناخت کامل از خصوصیات محل مأموریت،جلوگیری از اتلاف نیروها، انعکاس صحیح اخبار،واقع‌بین و مصمم».

گفتنی است فرماندار هر شهرستان رئیس شورای مدیریت بحران آن شهرستان است. در این کارگاه آموزشی، شهرداران نیز حضور داشتند. هر شرکت کننده یک شال بر گردن داشت که نشانه سازمان مدیریت بحران کشور روی آن بود. 



 


۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰
۳۲۶۳ بازدید