اخبار

قاچاق کالا و ارز از روش‌های استعمارگران برای آسیب‌زدن به اقتصاد و فرهنگ کشور است

۱۳۹۶/۰۵/۱۸

 

مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.

جلسه ضرورت حمایت از تولید داخلی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، با حضور دکتر عبدالمجید نگارش‌نژاد، مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مرکز استان تشکیل و بر مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز که پیامدهای منفی اقتصادی و فرهنگی دارد، تأکید شد.

این جلسه، ظهر روز سه‌شنبه 17 مردادماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان تشکیل شد و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی، ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حاضران، بر تحقق کامل مطالبه مقام معظم رهبری درباره ضرورت حمایت از تولید داخلی در راستای تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

در این جلسه که استادان دانشگاهی رشته اقتصاد از جمله دکتر طاهرنیا، رئیس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه لرستان هم حضور داشتند حاضران نیز دیدگاه‌های خود درباره پدیده قاچاق کالا و ارز را بیان کردند.

دکتر نگارش‌نژاد در سخنانی گفت:«مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و توقع ما از دانشگاهیان نیز آن است که دانشجویان انقلابی و مطالبه‌گر تربیت کنند و یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری نیز مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز است».

وی توضیح داد:«استعمار به دنبال تغییر سبک زندگی جوامع است تا بتواند مصرف‌زدگی را در جوامع گسترش دهد و قاچاق کالا و ارز هم یک پدیده صرفاً اقتصادی نیست بلکه آسیب‌زدن به ارزش‌ها را نیز هدف قرار داده است».

دکتر نگارش‌نژاد تشریح کرد:«ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمادگی کامل دارد از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعات مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت مادی شامل کمک هزینه‌های از سه تا شش میلیون تومان داشته باشد».

او تصریح کرد که الان جنگ از نوع جنگ نظامی نیست و جنگ به جنگ اقتصادی تغییر شکل داده است و مردم و مسئولان در این زمینه باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند.

وی خبر داد حجم کالای قاچاق از گذشته که 19 میلیارد دلار در سال بود به 12 میلیارد تا پایان سال 95 کاهش یافته است که بخش عمده آن ناشی از تغییر قانون و اجرای قانون جدید جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:«در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حکم رهبری، قوانین، مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواد قانون برنامه ششم توسعه را داریم و این همه تأکیدات نشان از اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد».

دکتر نگارش‌نژاد بیان کرد:«مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آگاهی باید به باور و بعد به تغییر برخی رفتارها در سطح عمومی جامعه تبدیل شود تا حمایت از تولیدات داخلی به یک گفتمان فراگیر در جامعه تبدیل شود».

گفتنی است در این جلسه، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر دانشی، جمعی از استادان دانشگاه لرستان و سایر دانشگاه‌های مرکز استان نیز حضور داشتند.    

 

 


۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰
۳۵۲۷ بازدید