اخبار

سفر کاری معاون وزیر علوم به خرم آباد/ چرخیدن چرخ زیرساخت سازی در دانشگاه لرستان در مدت سه سال گذشته به رغم کمبودهای مالی

۱۳۹۶/۰۴/۲۳

معاون اداری، مالی وزیر علوم، چهارشنبه 21 تیرماه به دانشگاه لرستان آمد و از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کرد.

دکتر حسین عسکریان‌ابیانه عصر همان روز در جلسه شورای دانشگاه لرستان شرکت کرد. این شورا در دوره دولت تدبیر و امید و در دوره مدیریت دکتر خسرو عزیزی و تیم مدیریتی وی، احیاء شد.

مدیران ستادی و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان عضو این شورا هستند. در این شورا دیدگاه‌ها و مطالبات مختلف مربوط به حوزه‌های گونه‌گون کاری دانشگاه بیان می‌شود. عصر روز چهارشنبه نیز همین‌گونه شد و در فضایی صمیمی، مطالبات و مشکلات با معاون اداری، مالی وزیر علوم در میان گذاشته شد.  

به صبح این روز بازگردیم؛ دکتر حسین عسکریان‌ابیانه که از مدیران همراهش، مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم بود هر دو از بخش‌های گوناگون دانشگاه لرستان بازدید کردند.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی به همراه سایر مدیران دانشگاهی از جمله معاون پشتیبانی و توسعه‌ی دانشگاه، دکتر محمد جعفری در این بازدیدها، توضیحات و توقعات کاری را بر زبان جاری کردند.

دکتر عسکریان‌ابیانه و دکتر مهر‌اله رخشانی‌مهر به بازدید پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حال ساخت دانشگاه هم رفتند: از جمله ساختمان مرکزی دانشگاه که در حال ساخت است؛ هم‌چنین پرو‌ژه‌هایی چون ساختمان‌های در حال ساخت آزمایشگاه و ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی، بازدید شدند. رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، دکتر جهان‌شیر شاکرمی است.  

اگرچه دولت تدبیر و امید با محدویت‌های منابع مالی دست و پنجه نرم کرده است و هم‌چون گذشته خبری از درآمدهای افسانه‌ای نفت نیست اما عمران و زیرساخت‌سازی در دانشگاه لرستان تعطیل نشد؛ می‌توان برخی مهم‌ترین پروژه‌ها را برشمرد که در مدت سه سال گذشته، اجرایی شدند:

گازرسانی به سایت مرکزی دانشگاه لرستان؛

نوسازی و تجهیز کامل سالن ورزشی امام علی (ع)؛

ساخت و تجهیز خوابگاه دخترانه حضرت رقیه؛ هم‌اینک مشکل کمبود خوابگاه برای دانشجویان دختر به‌طور کامل رفع شده است؛

حصار کشی پیرامون دانشگاه؛

در حال ساخت بودن ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان؛

در حال ساخت بودن ساختمان توسعه‌ی دانشکده علوم پایه؛

در حال ساخت بودن ساختمان آمفی‌تئاتر؛

احیاء زمین چمن دانشکده کشاورزی؛

تجهیز و ایجاد سالن‌های ورزشی بدنسازی گوناگون پسران و دختران؛

افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از 34 به 160 مگابایت؛

احیاء انجمن اصلاح‌طلب دانشجویان دانشگاه لرستان از اردیبهشت‌ماه 94؛

ساخت و تجهیز آزمایشگاه مرکزی شماره دو دانشگاه لرستان که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی قرار دارد؛

به بهره‌برداری رساندن ساختمان کتابخانه مرکزی؛ قبلاً دانشگاه لرستان ساختمان کتابخانه مرکزی نداشت.

دکتر عسکریان‌ابیانه و دکتر رخشانی‌مهر در جلسه چهارمین نشست معاونان اداری، مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور نیز شرکت کردند.

این نشست صبح چهارشنبه 21 تیرماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان تشکیل شد.

منطقه پنج کشور شامل دانشگاه‌های غرب کشور می‌شود. هر کدام از معاونان اداری، مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، دیدگاه‌های خویش و مشکلات دانشگاه‌ها را مطرح کردند و راه‌حل‌هایی نیز پیشنهاد دادند. عمده مشکلات در استان‌هایی چون لرستان، ضعیف بودن زیرساخت‌هاست.

بر مبنای توجه به شاخص‌های عمرانی و زیرساختی و در دوره‌ی دولت تدبیر و امید، فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه لرستان از هشت مترمربع به 14 مترمربع افزایش یافت.

 


۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۹۰۴ بازدید