اخبار

دانشگاه لرستان میزبان چهارمین نشست معاونان اداری، مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور با حضور معاون وزیر علوم

۱۳۹۶/۰۴/۲۱

چهارمین نشست معاونان اداری، مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد.


 

صبح روز چهارشنبه 21 تیرماه، این نشست برگزار شد و در آن ریئس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری به مهمانان خیرمقدم گفتند و بر تقویت این‌گونه نشست‌ها برای تبادل دیدگاه در جهت رفع مشکلات دانشگاه‌های منطقه پنج کشور تأکید کردند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین عسکریان‌ابیانه نیز پس از آنکه دیدگاه‌های معاونان اداری، مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور را شنید در سخنانی تأکید کرد از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های قانون‌گذاری نمایندگان باید استفاده شود تا مشکلات دانشگاه‌ها به ویژه مشکلات زیرساختی رفع شوند.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز خواستار تقویت چنین نشست‌هایی برای رفع کردن چالش‌ها و مشکلات دانشگاه‌ها شد.

وی تشریح کرد:«رویکرد وزارت علوم  آن است که دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه‌های نسل سوم سوق پیدا کنند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلانی کارآفرین باشند و بتوانند در اشتغالزایی برای خودشان موفق عمل کنند».

 

رئیس دانشگاه لرستان اقدام دولت تدبیر را برای منطقه‌بندی کردن دانشگاه‌های کشور یک اقدام کارشناسی شده برای رفع مشکلات و چالش‌های مشترک دانشگاه‌های استان‌های هم‌منطقه دانست.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری نیز دستور کار نشست را مدیریت سبز و نیز تخصیص اعتبارات زیرساختی و عمرانی دانشگاه‌های منطقه پنج دانست و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های بیشتری که در وزارت علوم صورت می‌گیرد میزان تخصیص اعتبارات عمرانی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور افزایش یابد.

دکتر جعفری آمار داد که بیش از 75 درصد اعتبارات هزینه‌ای از نوع پرسنلی است و باید کوشش کرد امسال نسبت به پارسال، سال بهتری از نظر افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور داشته باشیم.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، دکتر مهر‌اله رخشانی‌مهر نیز در این جلسه حضور داشت و بر پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات زیرساختی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مناطق محروم تأکید کرد.

در این جلسه، مدیران دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند. گفتنی است از مردادماه 93 تاکنون ریاست دانشگاه لرستان را دکتر خسرو عزیزی عهده‌دار است و معاونت پشتیبانی و توسعه دانشگاه را نیز دکتر محمد جعفری بردوش دارد. 

 


۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰
۳۷۲۱ بازدید