اخبار

جلسه شورای دانشگاه لرستان با حضور معاون اداری، مالی وزیر علوم و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم

۱۳۹۶/۰۴/۲۱

جلسه شورای دانشگاه لرستان این‌بار با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین عسکریان‌ابیانه و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، دکتر مهر‌اله رخشانی‌مهر برگزار شد که در این جلسه، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاونان دانشگاه نیز حضور داشتند و مدیران ستادی و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه لرستان، دیدگاه‌های خویش را در فضایی صمیمی بر معیار «مطالبه‌گری»، بیان کردند.

عصر روز چهارشنبه 21 تیرماه، این جلسه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در این جلسه، مهم‌ترین اقدامات انجام شده‌ در طول سه سال گذشته را تشریح کرد؛ از جمله اینکه از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان، ساختمان مرکزی دانشگاه در حال ساخت است و همچنین در مدت سه سال گذشته که دولت تدبیر و امید سکان‌دار مدیریت اجرایی کشور بوده است، فضای رفاهی، آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی دانشگاه لرستان به مقدار 24 هزار مترمربع افزایش یافته.


رئیس دانشگاه لرستان، سیاست مدیریتی دانشگاه را سوق‌دادن دانشگاه به‌سوی دانشگاه نسل سوم و مهارت‌آفرین دانست و توضیح داد که برای اولین‌بار نقشه راه دانشگاه لرستان تهیه شد که افق آن 1404 است و در حال اجراست.

دکتر عزیزی بیان کرد:«در مدت سه سال گذشته پهنای باند اینترنت در دانشگاه لرستان از 34 مگابایت به 160 مگابایت افزایش یافته است و بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان از سهم سه درصدی بودجه هزینه‌ای به سهم 11 درصدی بودجه هزینه‌ای دانشگاه افزایش یافته است».

وی تصریح کرد فضای آموزشی، رفاهی دانشگاه لرستان از هشت مترمربع به 14 مترمربع افزایش یافته است و تا مهرماه 95 برای تأمین سوخت دانشگاه از سوخت گازوییل استفاده می‌شد که با اقدامات انجام شده گازرسانی به دانشگاه انجام شد.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری هم در این جلسه تشریح کرد که از 24 هزار مترمربع افزایش فضای دانشگاهی که در این سه سال انجام شده است 14 هزار مترمربع آن، از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه بوده است.

دکتر جعفری، تصریح کرد: «توقع آن است میزان بودجه‌ی عمرانی دانشگاه لرستان افزایش یابد و برای رفع کامل مشکلات دانشگاهی کشور نیاز به یک جهش اعتباری است؛ هرچند در دوره سه سال گذشته اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای زیرساخت‌سازی در دانشگاه لرستان اجرایی شده است».

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت‌اله یونسی، مطالباتی همچون ساخت استخر، تجهیز و نوسازی اساسی ساختمان فرسوده‌ی برخی خوابگاه‌ها و توجه بیشتر به رفاه اعضای هیئت علمی را مطرح کرد.

رؤسای دانشکده‌ها مطالبات و مشکلات را مطرح کردند که عمدتاً حول کمبود فضای آموزشی و دانشگاهی می‌چرخید و بر این نکته تصریح کردند که در مدت سه سال گذشته، اقدامات زیرساختی و عمرانی خوبی در دانشگاه لرستان انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، بایستی اقدامات بیشتری انجام شود.

 

  


 

 


۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰
۴۲۹۶ بازدید