اخبار

رضایت معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان از همکاری دانشگاه لرستان برای برگزاری کلاسهای آموزشی کاهش آسیبهای اجتماعی

۱۳۹۶/۰۴/۱۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، خجسته پور از همکاری رضایت بخش دانشگاه لرستان در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی سلامت روان، خبر داد.

دانشگاه لرستان که ریاست آنرا از مردادماه 93 تاکنون، دکتر خسرو عزیزی بردوش دارد در سال 95 در همکاری با سازمان بهزیستی استان لرستان، کلاس‌های متعدد آموزشی در زمینه سلامت روان برگزار کرد.

حبیب اله خجسته‌پور که ریاست کارگروه سلامت استان لرستان را بردوش دارد در جلسه عصر روز سه‌شنبه 13 تیرماه کارگروه سلامت استان لرستان از همکاری خوب دانشگاه لرستان در این زمینه خبر داد:«موضوع سلامت روان به‌‌‌‌‌‌‌ویژه در حوزه‌های افسردگی و خودکشی، یک موضوع مهم است و خوشبختانه در سال گذشته با همکاری دانشگاه لرستان، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی سلامت روان در این دانشگاه برگزار شد».

خجسته‌پور آمار داد که در سال 92 میزان خودکشی در استان لرستان 13 در یکصد هزار بود در حالی که در پایان سال 95 با یک روند کاهشی به 8 در یکصد هزار تقلیل یافت.

استان لرستان، یک میلیون و 760 هزار نفر جمعیت دارد.

حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان را حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل مدیریت می‌کند و معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان هم سکان‌دارش، دکتر حجت‌اله یونسی است.

کارگاه‌های مهارت‌های زندگی حول سبک زندگی ایرانی، اسلامی، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و آموزش مقابله با ایدز و نیز کارگاه فضای مجازی در سال 95 برای دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد.

در حوزه معاونت دانشجویی نیز از دستاوردهای کاری دولت تدبیر و امید، افتتاح مرکز مشاوره و تندرستی دانشگاه لرستان است تا دانشجویان بتوانند به‌راحتی به مشاوره‌ دسترسی داشته باشند. این‌گونه کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.


 


۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰
۳۲۸۳ بازدید