اخبار

برخی زیرساخت سازیهای مهم دانشگاه لرستان به رغم محدودیتهای مالی دولت در گفتگو با معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه

۱۳۹۶/۰۴/۰۶

800x600

معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری، برخی اقدامات زیربنایی مهم در دانشگاه لرستان را که در دوره دولت تدبیر و امید انجام شده، تشریح کرد.

دکتر جعفری توضیح می‌دهد:«در آذرماه سال 95 پروژه حصارکشی پیرامون سایت مرکزی دانشگاه لرستان واقع در کمالوند خرم‌آباد، کلید خورد که به طول هفت هزار متر است و قرار است تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد؛ متأسفانه قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر، سایت مرکزی دانشگاه لرستان، حصار پیرامونی نداشت و نداشتن حصار، باعث مشکلات متعددی می‌شد».

وی از ساخت ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی می‌گوید:«پروژه ساخت ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان نیز در تیرماه 95 شروع شد که با اعتباری بیش از هشت میلیارد تومان و در مساحت دو هزار و 384 مترمربع حداکثر تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد».

معاون پیشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان ادامه می‌دهد:«ساخت آزمایشگاه مرکزی شماره دو دانشگاه لرستان نیز در تیرماه 95 در مساحت 650 مترمربع و با اعتبار بیش از 600 میلیون تومان، شروع و در اسفندماه 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جناب دکتر فرهادی افتتاح شد».

دکتر جعفری تأکید می‌کند یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه لرستان، تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی بوده است تا دانشگاه در مسیر دانشگاه نسل سوم گام بردارد که سیاست آموزشی و علمی دولت تدبیر و امید است.

وی از ساخت خوابگاه دانشجویی دختران می‌گوید:«ساخت، تکمیل و تجهیز خوابگاه دانشجویی حضرت رقیه با مساحت سه هزار و یکصد مترمربع و اعتبار بیش از سه میلیارد تومان که در سال 92 شروع شده بود در سال 94 به بهره‌برداری رسید».

او این‌گونه اقدامات زیربنایی را در شرایطی دانسته است که دولت با محدودیت‌های مالی، دست و پنجه نرم کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، بیان می‌کند:«ساخت بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان نیز با مساحت 643 مترمربع و اعتبار 800 میلیون تومان در خردادماه 94 شروع و در اسفندماه 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به افتتاح رسید».

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان درباره پروژه گازرسانی به سایت مرکزی دانشگاه لرستان واقع در کمالوند خرم‌آباد می‌گوید:«پروژه گازرسانی به دانشگاه لرستان به طول پنج هزار و 600 متر و با اعتبار بیش از 600 میلیون تومان در تیرماه 95 کلید خورد و در اسفندماه 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید؛ قبلاً گازوئیل، با کلی هزینه‌ تأمین می‌‌شد».

دکتر جعفری از پایان تعطیلی پروژه ساخت کتابخانه مرکزی که مدت‌ها تعطیل شده بود می‌گوید و توضیح می‌دهد:«ساخت کتابخانه مرکزی دکتر عیدی که با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان در سال 84 شروع شده بود به دلایل متعدد تعطیل شده بود که در این دوره با پیگیری‌های متعدد، در نهایت در بهمن‌ماه 94 با حضور دکتر امید، معاون اداری مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم به بهره‌برداری رسید؛ هم‌اینک دانشگاه لرستان کتابخانه مرکزی دارد در حالی که قبلاً ساختمان کتابخانه مرکزی نداشت».

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان از افزایش فضای خوابگاهی دانشگاه لرستان در دوره دولت تدبیر و امید می‌گوید:«در سال 91 فضای خوابگاهی دانشگاه لرستان 26 هزار و 300 مترمربع بود که در سال 95 این فضا به عدد 30 هزار و 10 مترمربع افزایش یافت و در نتیجه، الان هیچ‌گونه مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان دختر نداریم و در حال پیگیری هستیم تا مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان پسر را نیز براساس مکانیزم‌های تعریف شده‌ی وزارتی، رفع کنیم».

گفتنی است از مردادماه 93 تاکنون، ریاست دانشگاه لرستان را دکتر خسرو عزیزی، عهده‌دار است.


 


۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰
۳۹۲۶ بازدید