اخبار

آیین شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد فاطمه زهرا دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۶

 

 

آیین احیاء شب‌های قدر، ویژه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، با برنامه‌ریزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و با حضور دانشجویان و جمعی از کارکنان دانشگاه، برگزار شد.

شامگاه پنجشنبه 25 خردادماه و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که شب شهاد امام اول شیعیان، امام علی(ع) است، دانشجویان پسر و دختر و جمعی از کارکنان دانشگاه لرستان به مسجد فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان (کمالوند) رفتند تا در آیین شب قدر شرکت کرده و به راز و مناجات با خالق هستی‌بخش، بپردازند.

دانشجویان به مناجات و خواندن دعا پرداختند و مسجد، سرشار از «معنویت دانشجویی» شد.

در حال حاضر، دانشگاه لرستان 9 هزار و 300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.

رویکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان که مسئولیت آن برعهده حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی است، تقویت باورهای دینی و مذهبی در بین دانشجویان با هدف ترویج بیش از پیش سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.

آیین لیالی قدر، در ماه مبارک رمضان در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم،، در مساجد کشور برگزار می‌شود.

مردم دین‌مدار ایران، در این آیین شرکت کرده و تا نزدیک به سحرگاه، به دعا خواندن و راز و نیاز با پروردگار دو جهان، می‌پردازند.

در فضیلت شب‌های قدر گفته‌اند: قرآن کریم در شب قدر نازل شده است؛ اهمیت شب قدر تا بدانجاست که خداوند سوره‌ای در قرآن به نام سوره قدر نام‌گذاری کرده است؛ شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان است؛ بسیار توصیه شده است شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در شب‌های قدر؛ فرشتگان و روح در شب قدر نازل می‌شوند؛ خیرات و برکات الهی در شب قدر نازل می‌شوند.

همچنین روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت امام عدل و راستی، امام علی (ع) است


 


۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰
۳۳۸۰ بازدید