اخبار

اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان برای پذیرش و تبادل پژوهشگر و دانشجو

۱۳۹۶/۰۳/۱۷

 

مدیر گروه همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، دکتر علی بارانی، خبر از اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه‌ی پذیرش و تبادل پژوهشگر و دانشجو، بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان داد.

دکتر بارانی، توضیح داد:«تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان، برای تبادل دانشجویان دکترا و پژوهشگری پسادکترا در اردیبهشت‌ماه امسال منعقد شد و امسال، اجرایی می‌شود».

این تفاهم‌نامه در برلین آلمان با حضور پروفسور محسن عادلی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و از سرآمدان علمی کشور، دکتر بارانی (دانشگاه لرستان) و پروفسور هگ، از مقامات دانشگاه برلین آلمان، منعقد شد.

دکتر بارانی، تشریح کرد:«پذیرش دانشجویان دکترا در رشته نانوشیمی به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان انجام خواهد شد و این دانشجویان، دو سال را در دانشگاه لرستان و دو سال را در دانشگاه برلین، تحصیل خواهند کرد».

دکتر بارانی ادامه داد:«در بخش پژوهشگری پسادکترا نیز، پژوهشگرانی که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین، پذیرش علمی می‌‌شوند، به مدت یک سال در دانشگاه لرستان و یک سال نیز در دانشگاه برلین، دوره پژوهشگری را طی می‌کنند و گواهی معتبر از طریق دانشگاه لرستان با تأیید دانشگاه برلین، به آنها داده خواهد شد».

وی بیان کرد:«تلاش این است که در مورد سایر رشته‌ها نیز همکاری‌های بین‌دانشگاهی با دانشگاه‌های معتبر دنیا، تقویت شود».

از مردادماه 93 تاکنون، ریاست دانشگاه لرستان بردوش دکتر خسرو عزیزی است؛ رویکرد دولت تدبیر و امید، تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی و سیاست تبادل علمی با مراکز دانشگاهی معتبر دنیاست.

دکتر عزیزی، توضیح می‌دهد:«تبادل استاد و دانشجو در جهت تقویت بنیه علمی کشور و تقویت دیپلماسی علمی، از رویکردهای وزارت علوم برای پیشرفت علمی کشور است».



 


۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰
۵۹۱۸ بازدید