اخبار

نخستین کارگاه آموزشی «مدیریت سبز» برای کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۶

 

 

نخستین کارگاه آموزشی «مدیریت سبز» برای کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد.

صبح روز سه‌شنبه 16 خردادماه با برنامه‌ریزی مدیریت  امور عمرانی دانشگاه لرستان، نخستین کارگاه آموزشی مدیریت سبز در راستای حرکت دانشگاه به سوی دانشگاه سبز با سخنرانی مدیر امور عمرانی دانشگاه لرستان، مهندس ایمان بهرامی‌چگنی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان و با حضور جمعی از کارکنان دانشگاه، برگزار شد.

بهرامی‌چگنی برای حاضران توضیح داد:«موضوع صیانت از محیط زیست ریشه در تعالیم دینی و آیه‌های قرآن کریم از جمله آیه‌های سوره بقره دارد و دوران معاصر نیز در سال 1992 بود که کنفرانس ریو {کشور برزیل} با حضور بیش از 150 کشور برگزار و به امضا سند زمین منجر شد تا رشد اقتصادی کشورها همراه با محافظت از محیط زیست، کلید بخورد».

مدیر  امور عمرانی دانشگاه لرستان تصریح کرد:«در کشور خودمان نیز در اصل 50 قانون اساسی و ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه بر حفاظت از محیط زیست تأکید شده است تا تعادل بین رشد اقتصادی و محیط زیست برای رسیدن به توسعه‌پایدار، محقق شود».

بهرامی‌چگنی، توضیح داد:«در دانشگاه لرستان در بهمن‌ماه 95 توجه به موضوع مدیریت سبز به صورت جدی مدنظر قرار گرفت و شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، شامل دو کمیته اصلاح الگوی مصرف و کمیته فرهنگی تشکیل شد و جلسات نیز به صورت مرتب تاکنون تشکیل شده است».

وی تصریح کرد: «هدف از مدیریت سبز، آن است که دانشگاه مجموعه اقداماتی انجام بدهد تا مصرف انرژی کاهش یابد و اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف اداری، از بین برود».

مهندس بهرامی‌چگنی تشریح کرد:«در حوزه فرهنگ‌سازی، هم باید کوشش کنیم نسل مدیریت سبز تریبت کنیم؛ به این معنی که دانشجویان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست آشنا شده و تفکر زیست‌محیطی، نسل به نسل منتقل شود».

گفتنی است گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان در راستای حرکت دانشگاه به سوی مدیریت سبز، به حاضران ارائه شد.

استفاده بهینه از منابع انرژی و اصلاح الگوی مصرف از مهم‌ترین اهداف مدیریت سبز در دانشگاه‌هاست.

درحال حاضر، ریاست دانشگاه لرستان بردوش دکتر خسرو عزیزی است که رئیس شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان است.

دانشگاه لرستان 9 هزار و 300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.


 


۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰
۳۰۲۱ بازدید