اخبار

کوشش و پیگیری برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان

۱۳۹۶/۰۳/۱۴

800x600

دکتر محمد فیضیان معاون پژوهشی دانشگاه لرستان است. وی خبر می‌دهد از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان.

دکتر فیضیان تشریح می‌کند:« دانشگاه لرستان از نظر توسعه آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه در سطح کشور، در فهرست ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است و آزمایشگاه‌ و مکان لازم برای مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان در نظر گرفته شده است».  

وی تصریح می‌کند نیروی انسانی لازم هم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان، هست.

او از پیگیری‌ها برای ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه لرستان از طریق کسب مجوز از وزارت علوم خبر می‌دهد و اظهار امیدواری می‌کند:«امیدوارم مجوزهای نهایی از تهران صادر شود».

همچنین درخواست راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط از طرف دانشگاه لرستان به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری فرستاده شده است.  

استان لرستان، استانی از حوزه زاگرس است و عمده پوشش جنگلی این استان را درختان بلوط تشکیل می‌دهند؛ چند سالی است بلوط با خشکیدگی و زوال، دست و پنجه نرم می‌کند و البته برخی کارهای تحقیقاتی نیز برای مقابله با این پدیده در سطح استان، در لرستان، در دست اجراست.

سیاست علمی دولت تدبیر و امید آن است که دانشگاه‌ها به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم بروند؛ در کشورهای توسعه‌یافته، دانشگاه نسل سوم، به دانشگاهی گفته می‌شود که کوشش می‌کند در توسعه منطقه‌ای و محلی، نقش اثرگذاری داشته باشد و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی، متناسب با نیازهای منطقه‌ای و استانی ایجاد شوند.

در حال حاضر، دانشگاه لرستان 9 هزار و 300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.

 


 


۱۳۹۶/۰۳/۱۴ - ۰۰:۰۰
۳۰۸۱ بازدید