اخبار

جلسه مشترک مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با رئیس دانشگاه لرستان با حضور مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور

۱۳۹۶/۰۲/۱۳

 

جلسه‌ی مسئولان دفاتر نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان  با رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی برگزار شد و در این جلسه که مدیر حوزه علوم اسلامی کشور، حجت الاسلام و المسلمین روح‌اله حریزاوی نیز حضور داشت، بر ارتباط هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه برای تقویت و نهادینگی علوم اسلامی در دانشگاه‌ها تأکید شد.

این جلسه با برنامه‌ریزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد که مسئولیت آن را حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی بردوش دارد.

هدف از اینگونه جلسات آن است که در دانشگاه‌ها فضای بیشتری از نظر آموزش و فضای کالبدی به حوزه دانشجویی حوزه‌های علمیه اختصاص یابد تا دانشجویان بیشتر از گذشته با مفاهیم دینی آشنا شده و فرهنگ دینی در سطح دانشگاه‌ها تقویت شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام  المسلمین حریزاوی بر تحول نظام آموزشی در راستای نظام آموزشی اسلامی تأکید کرد و گفت

تحول آموزشی و تغییر نظام آموزشی همراه با توسعه مراکز حوزه در سراسر کشور، از برنامه‌های محور حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سال 96 خواهد بود.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز در این جلسه توضیح داد تا جایی که ممکن بوده است در بحث تقویت فرهنگ دینی و تعمیق باورهای دینی، همیشه تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، پای کار بوده است.

اعضای حاضر در جلسه نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند که تمرکز عمده روی تقویت کوشش‌ برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی توضیح داد:«اینگونه جلسات با هدف تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود تا علوم اسلامی در سطح دانشگاه‌ها تقویت شود».

وی تشریح کرد:«امروزه دشمن با حربه‌های گوناگون به ویژه جنگ نرم درصدد تضعیف اعتقادات دینی مردم به ویژه جوانان و دانشجویان است و در این زمینه ما نیز باید اقدامات بصیرت‌بخشی و تقویت باورهای دینی در سطح دانشگاه‌ها را باید بیشتر کنیم».

 

 


۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰
۲۵۶۹ بازدید