اخبار

برگزاری نشست گرامیداشت روز معلم در دانشگاه لرستان

۱۳۹۶/۰۲/۱۲

 

 

معلم به‌دنبال آگاهی‌بخشی و روشنگری است

 

نشست گرامیداشت روز معلم با حضور جمعی از استادان به کوشش معاونت فرهنگی دانشگاه لرستان و بسیج اساتید این دانشگاه برگزار شد.

صبح روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه، سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان میزبان برنامه گرامیداشت روز معلم بود.

در این برنامه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان از طرف رئیس دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی که نتوانسته بود در این آیین شرکت کند و در مأموریت کاری بود، روز معلم را به معلمان و استادان دانشگاه شادباش گفت.

دکتر رشیدیان توضیح داد:«روز معلم به پاس خدمات متفکر و فیلسوف شهید استاد مطهری نام‌گذاری شده است و علامه شهید مطهری تلاش کرد خلاء بین دانشگاه و حوزه پُر شود».

وی بیان کرد:«همانگونه که حضرت امام (ره) گفته‌اند معلمی شغل انبیاست و معلمان به دنبال روشنگری و آگاهی‌بخشی در جامعه هستند».

دکتر رشیدیان اظهار داشت:«معلم علم و دانش به جامعه ارزانی و جامعه را به سوی توحید هدایت می‌کند». 

در این نشست همچنین رئیس بسیج اساتید دانشگاههای لرستان، دکتر زهره‌ای از رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل تشکر کرد که چنین برنامه‌هایی تهیه کرده‌اند.

وی روز معلم را به معلمان و استادان شادباش گفت و تأکید کرد مقام معلمی یک مقام عالی است.

دکتر زهره‌ای به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و تصریح کرد معیار انتخاب اصلح معیارهایی است که توسط مقام معظم رهبری بیان شده‌اند از قبیل:ایمان، توانایی مدیریت اجرایی، قانون‌مداری، مقاوم بودن در برابر دشمن، سلامت مالی، حکمت و تدبیر، دغدغه درد مردم را داشتن، داشتن همت جهادی و انقلابی بودن و امثال این معیارها.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسملین دکتر حسین فلاحی‌اصل هم در این آیین گفت:«معلمی همانگونه که گفته‌اند شغل انبیاء است و ویژگی پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز دلسوزی و شفقت نسبت به دیگران است».

دکتر فلاحی‌اصل تصریح کرد:«معلم هم باید دلسوز و مهربان نسبت به دیگران باشد».

وی ایام شعبانیه را شادباش گفت و به روزهای مبارک ماه شعبان اشاره کرد:«میلاد سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین، میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان، روز جانباز{میلاد حضرت ابوالفضل}، روز میلاد امام عرفان حضرت امام سجاد (ع)، و روز معلم و دیگر مناسبت‌های این ماه نشان از اهمیت دینی این ماه دارد».

گفتنی است روز 12 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است.

در این آیین همچنین معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت‌الله یونسی نیز حضور داشت.

 



 


۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۰
۳۹۲۹ بازدید