اخبار

جلسه‌ی مشترک بین‌دستگاهی در دانشگاه لرستان برای حمایت از حقوق حیوانات و تقویت اقدامات زنده‌گیری سگ‌های ولگرد

۱۳۹۶/۰۲/۱۰

 

 

جلسه‌ی مشترک بین‌دستگاهی با برنامه‌ریزی انجمن علمی دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان با موضوع ضرورت تقویت اقدامات زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در سالن جلسات دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد.

صبح روز یکشنبه دهم اردیهشت ماه، سالن جلسات دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان میزبان نمایندگان برخی انجمن‌های مردم‌نهاد مدافع حقوق حیوانات، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، برخی  مدیران شهرداری خرم‌آباد و دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان حضور داشتند دیدگاه‌های مختلف درباره مبارزه با سگ‌های ولگرد مطرح شد.

در این جلسه از اقدام شهرداری خرم‌آباد در ایجاد یک مرکز نگه‌داری سگ‌های ولگرد حمایت و البته تأکید شد که بایستی مراحل غربالگری سگ‌های ولگرد در این مرکز انجام شود و مرکز استانداردهای لازم برای نگه داری سگهای ولگرد را داشته باشد.

همچنین مطرح شد که سگ‌های بیمار باید به روش مرگ ترحم‌آمیز از بین بروند و در دفن آنان نیز، به دقت به مراحل بهداشتی از جمله پاشیدن آهک توجه شود.

این جلسه به کوشش انجمن علمی دانشجویی دانشکده دامپزشکی برگزار شد و دانشجویان نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

تصریح شد در این جلسه که اگر در جایی مشاهده شود شهرداری‌ها با سلاح گرم به کشتن سگ‌های ولگرد اقدام می‌کنند بی‌درنگ گزارش تخلفات به مقامات قضایی فرستاده می‌شود.

از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز خواسته شد امکانات مناسب درمانی در رابطه با سگ‌های ولگرد را در اختیار مراگز نگه‌داری این سگ‌ها قرار دهد.

همچنین توضیح داده شد که ضرورت دارد بحث فرهنگ‌سازی نیز جدی‌تر گرفته شود و خانواده‌ها در دوران کودکی به فرزندانشان آموزش بدهند که با حیوانات مهربان باشند و از خشونت علیه حیوانات دوری جویند.

 

هدف از زنده‌گیری سگ‌های ولگرد این است که از طرفی بهداشت شهر محافظت شود که وظیفه‌اش به طور مشترک بردوش شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی است و هم از حقوق حیوانات صیانت شود و آنها با تفنگ تلف نشوند بلکه زنده‌گیری و غربالگری شوند و فقط سگ‌های بیمار غیرقابل درمان از راه مرگ ترحم‌آمیز، از بین بروند.



۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰
۲۳۶۸ بازدید