اخبار

دانشگاه‌های استان در پاسداشت یاد شهدا عملکردی موفق داشته‌اند

۱۳۹۶/۰۲/۰۳

 

رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دومین کنگره بزرگداشت 135 شهید دانشجوی استان لرستان گفت:«باعث افتخار است که در دولت تدبیر و امید، شاهد برگزاری دومین کنگره بزرگداشت 135 شهید دانشجوی استان به همت ناحیه بسیج دانشجویی سپاه استان، دانشگاه لرستان و سایر دانشگاه‌های استان هستیم».

دکتر خسرو عزیزی تشریح کرد:«از همه عزیزانی که در برگزاری این همایش بزرگ معنوی مشارکت کرده‌اند به ویژه جناب سرهنگ پاسدار آقای محمدی‌فر، فرمانده بسیج دانشجویی استان و دبیر کنگره و همکاران ایشان و رؤسای محترم دانشگاه‌های استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم».

رئیس دانشگاه لرستان در سخنانش ادامه داد:«طبعاً برگزاری اینگونه مراسمات، پاسداشتی است نسبت به فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های مخلصانه یک نسل که نشانه‌ی فضیلت، رشد و اقتدار معنوی و سلامت اخلاقی یک جامعه است».

دکتر عزیزی بیان کرد:«ادای دین به شهیدان و ایثارگران، یک وظیفه و تکلیف عمومی و همیشگی در برابر یک حق شناخته شده است؛ حقی که از ایثار و اقدام مخلصانه‌ی فرزندان جان بر کف این کشور در حساس‌ترین شرایط زمانی نشأت می‌گیرد».

رئیس دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان ادامه داد:«آنچه از فرهنگ ایثار و شهادت، امروزه باید نهادینه شود فرهنگ تلاش، عزت، تقوی، دین‌مداری، علم‌دوستی، ارتقای سطح بینش دینی و علمی و سیاسی، قانونگذاری و پرهیز از خشونت است».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«فرهنگ بسیجی که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است، امروز زمانی جایگاه خود را در توده مردم پیدا می‌کند که در قالب پایبندی به دین در جهت پایدار کردن بیشتر نظام و تحقق بیشتر شعارهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، استوارتر و مؤثرتر گام بردارد و فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگی است که بدنه دانشجویی برای رسیدن به آرمان‌های بلند، به آن نیازمند است».

وی تشریح کرد:«قطعاً هر شخصی به مبانی دینی، بیشتر پایبند باشد و با عمل خویش به ترویج اسلام و انقلاب، بیشتر یاری رساند و از همه زشتی‌ها بیشتر دوری نماید، انقلابی‌تر است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«ایثار و شهادت بایستی به نوعی بینش و زندگی تبدیل شود؛ چنان که علم‌الهدی‌ها و فرزندان شما خانواده‌ی معزز شهدای دانشجو نشان دادند و ما امروز در پی دفاع از آن هستیم و بی‌شک، شهادت‌طلبی، تبلور متعالی فرهنگ جامعه است».

دکتر عزیزی بیان کرد:«مسئولیت امروز حاملان فرهنگ ایثار و شهادت، به مراتب نسبت به زمان دفاع مقدس، سنگین‌تر است؛ زیرا آنان باید در شرایطی متفاوت با آن دوران و با حضور نسل‌های نو، این ارزش‌ها را منتقل کنند».

رئیس دومین کنگره بزرگداشت 135 دانشجوی شهید استان لرستان، توضیح داد:«وظیفه نظام و جامعه، شناخت درست این جایگاه و شأن است؛ شهادت‌طلبی، ایثارگری و جهادی بودن، جزیی جدایی‌ناپذیر از میراث گرانقدر این جامعه است که به جد باید حفظ و به نسل‌های دیگر منتقل شود».

وی تصریح کرد سرمایه ایثار و شهادت، سرمایه‌ای نیست که ابزار دست بازی‌های سیاسی شود.

دکتر عزیزی بیان داشت:«شأن و حرمت این واژه‌ها را باید همه پاس بداریم و مراقب دشمنی‌های آگاهانه یا دوستی‌های جاهلانه و لطمه‌دیدن این حرمت باشیم».

وی گفت:«دانشگاه‌های استان به عنوان نمادی از دولت تدبیر و امید، با برگزاری مراسم‌های متعدد از جمله گرامیداشت روز شهید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادواره‌های شهدای حرم، شهدای هسته‌ای، شهدای دانشجو، اردوهای راهیان نور و دیگر فعالیت‌ها، همگی گواه این واقعیت است که دولت تدبیر و امید، در این وظیفه‌ی خطیر و خداپسندانه، موفق بوده است».

 

گفتنی است در این کنگره که صبح روز یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه در محل حسینیه ثار‌الله سپاه ناحیه خرم‌اباد برگزار شد، نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان، آیت‌الله میرعمادی، مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رحیم‌زاده، مقامات بسیج دانشجویی کشور و استان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان، خجسته‌‌پور، خانواده‌های معزز شهدای دانشجو و برخی مقامات دیگر حضور داشتند.

 



۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰
۲۵۸۲ بازدید