اخبار

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی:اعتکاف راه مهمی برای خداشناسی و خودشناسی است

۱۳۹۶/۰۱/۲۳

 

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه لرستان در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی گفت:«اعتکاف یک راه مهم خداشناسی، خودشناسی و بازگشت به خویشتن است».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل شامگاه دوشنبه 21 فروردین‌ماه در آیین معنوی اعتکاف دانشجویی در مسجد فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان معتکف حضور یافت و در سخنانی تشریح کرد:«اعتکاف ترکیبی از چند عبادت است و هدف اعتکاف تقویت معنویت در جامعه است».

دکتر فلاحی‌اصل توضیح داد:«درست است که امروز تکنولوژی دستاوردهای خوبی برای بشریت داشته است اما یکی از آسیب‌هایش دوری جستن انسان از معنویت است».

وی افزود:«آیین‌های دینی معنوی هم‌چون اعتکاف معنویت را در وجود انسان تقویت می‌کنند».

او خطاب به دانشجویان معتکف گفت:«اعتکاف فرصتی خوبی است برای اینکه انسان با خودش خلوت کند و به مبارزه با نفس برود».

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه لرستان بیان کرد:«خلوت کردن با خویشتن بسیار مهم و سخت است؛ زیرا انسان باید در لحظه‌ی خلوت با خویش، خود را از همه وابستگی‌های فکری محیطی رها کند و فقط با خدای خود، به راز و نیاز بپردازد».

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فلاحی‌اصل تأکید کرد بازگشت به خویشتن مبارزه با هواهای نفسانی و نوعی جهاد اکبر است.

گفتنی است شامگاه دوشنبه 21 فروردین‌ماه هم‌زمان با شب میلاد مولی الموحدین، امام علی(ع) مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در مجسد فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان شروع شد. این مراسم معنوی سه شب ادامه دارد. سیزدهم رجب سالرزو تولد حضرت علی (ع) و روز پدر است. 

متولی این آیین معنوی نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان است.  دانشگاه لرستان 9300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.

از مردادماه 93 تاکنون ریاست دانشگاه برعهده دکتر خسرو عزیزی است.


 


۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۶۵۱ بازدید