اخبار

پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه

امروزه نقش علم و دانش و نوآوری در خلق اقتصادهای قدرتمند بسیار پررنگتر از سایر عوامل تولید است و اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش مورد توجه جوامع پیشرفته قرار گرفته است. بطوریکه کارشناسان اقتصاد بر اقتصاد دانش بنیان به عنوان نسخه حیاتی رشد اقتصادی کشورها تأکید میکنند.

از طرفی شکوفایی و رشد اقتصاد دانش بنیان در گروه تعاملات مؤثر و مستمر مراکز علمی و دانشگاهی و بنگاههای اقتصادی است. هر چه این تعاملات گستره تر و اثربخش تر باشد خلاقیت، نوآوری و بهره وری بیشتر وبه تبع آن رشد و پویایی اقتصادی را به همراه خواهد داشت. نگاهی به اقتصادهای نوظهور دنیا اهمیت این ارتباط را بیش از پیش نمایان می سازد.

در حال حاضر متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیلهای علمی کشور با نیازهای بخش خصوصی وجود دارد که بایستی شکاف موجود با تعامل بیشتر بنگاههای اقتصادی و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

با توجه به اهمیت موضوع و با هدف هم اندیشی در خصوص راهکارهای ایجاد و استحکام ارتباط صنعت و دانشگاه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای وظایف خود همایشی با عنوان همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه را هر ساله با همکاری اتاق های استانها در یکی از مراکز استان­ها برگزار می نماید. تا کنون چهار همایش به ترتیب توسط اتاق­های یزد، کرمان،البرز و خراسان رضوی برگزار شده است.

اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان افتخار میزبانی پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه را در اردیبهشت ماه 96 دارد. این همایش در ادامه همایش های سنوات گذشته ، در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و با هدف یافتن مدلی کارآمد جهت اتصال صنعت و دانشگاه به منظور افزایش بهره وری در صنعت، خارج از روش‌های مرسوم گذشته، بصورت کاملاً کاربردی و اجرایی برگزار می شود.

جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش به آدرس http://khdconf.ir/ مراجعه نمائید.


۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۷۱۹ بازدید