اخبار

نخستین نشست اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی معدن دانشگاه‌های دولتی و عضویت دانشگاه لرستان در شورای مرکزی

نخستین نشست  اتحادیه تأسیسی انجمن‌های علمی مهندسی معدن دانشگاه‌های دولتی کشور شنبه 21 اسفندماه به میزبانی انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست،  دکتر مرتضی اصانلو، ضمن خوش آمدگویی به همه دبیران، نظم را مؤثرترین عامل در پیشرفت کارهای معدنی دانستند و از همه اعضا تقاضا کرد که این اصل را در کارهای خود لحاظ  نمایند.

وی در ادامه لزوم همکاری بین  دانشگاه های سراسر کشور را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد که نیروی کار معدن باید از طریق جذب نخبگان دانش‌آموزی در مدارس صورت بگیرد و لازم  است که قشر  دانش‌آموز  قبل از ورود به دانشگاه شناخت کامل از رشته مهندسی معدن داشته باشند.

در ادامه جلسه، خانم عبداللهی کارشناس انجمن‌های علمی دانشجویی اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ضمن حضور در جلسه و خوش‌آمدگویی به همه دبیران مباحثی را درباره‌ی اساس‌نامه مصوب وزارت علوم بیان کرد.

در ادامه سرپرستی جلسه توسط وی و بیژن پیک جهت قرائت و تفسیر متن اساس‌نامه به آقای نوروزی واگذار شد.

در ادامه جلسه در نوبت صبح علاوه بر تصویب اساس‌نامه اولیه انتخابات شورای مرکزی، بازرسان و دبیر اتحادیه برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است؛

 اعضای اصلی شورای مرکزی:

1ـ حامد نوروزی- دانشگاه گناباد -14رای؛

2ـ اردلان علیشاهی - دانشگاه صنعتی اصفهان -13رأی؛

3ـ بیژن پیک – دانشگاه صنعتی امیر کبیر-12 رأی؛

4ـ میثم منوچهری - دانشگاه شهید باهنر کرمان-9رأی؛

5ـ سعید سلیمی - دانشگاه لرستان -9رأی؛

اعضای علی البدل:

1ـ رضا رزاق‌زاده - دانشگاه بین‌الملی امام خمینی قزوین-7 رأی؛

2ـ رضا شفیعی-مجتمع آموزش عالی میاندو آب -7 رأی؛

بازرسان:

اصلی: رسول گلی- دانشگاه صنعتی همدان-9 رأی؛

علی‌البدل: وحید غلامرضا زاده-صنعتی ارومیه-4 رأی؛

دبیر اتحادیه:

بیژن پیک-دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

در جلسه نوبت عصر مجمع عمومی، اتحادیه برنامه‌های یک سال آینده خود و همچنین کمیته‌های تخصصی را مشخص و وظایف آنان را تعیین نمود.

گفتنی است بزرگداشت روز مهندسی معدن (اول خردادماه) و همچنین برگزاری اولین ایده‌ی بازار تخصصی معدن از مهم‌ترین برنامه‌های کوتاه مدت اتحادیه به شمار می‌روند.

 


۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰
۳۱۲۷ بازدید