اخبار

افتتاح معبر بصیرت دانشگاه لرستان با حضور رئیس دانشگاه، فرمانده سپاه استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

۱۳۹۵/۱۲/۰۲

هدف، گرامیداشت یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مهم‌ترین بخش بصیرت، پیروی از ولی فقیه است


آیین افتتاح ششمین معبر بصیرت بسیج دانشگاه لرستان در محل مسجد فاطمه زهرا(س) واقع در سایت مرکزی کمالوند برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، ششمین معبر بصیرت بسیج دانشگاه لرستان با حضور رئیس دانشگاه لرستان، فرمانده سپاه استان و مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، افتتاح شد.
شامگاه یکشنبه دوم اسفندماه، معبر بصیرت بسیج دانشگاه لرستان که بازسازی شده‌ی زمین جبهه و جنگ است و در آن از بخش‌های اقتصاد مقاومتی، خانواده و جنگ نرم نیز استفاده شده در مسجد سایت مرکزی کمالوند با حضور رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، سردار مرتضی کشکولی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن سیداسماعیل حسینی، افتتاح شد.
این آیین، ویژه برادران بود و شامگاه دوشنبه سوم اسفندماه نیز، آیین افتتاح معبر بصیرت، ویژه خواهران است.
در این مراسم، تعدادی از آتش‌نشانان نیز حضور داشتند و از آنان تجلیل شد.
فرمانده سپاه استان لرستان، سردار مرتضی کشکولی، در سخنانی بر این نکته تأکید کرد که معبر بصیرت باید همراه عبرت‌گرفتن باشد.
وی گفت:«بصیرت داشتن خصوصیاتی دارد از جمله اینکه: تعلقات به دنیا نباید داشت؛ چشم دل داشت و نیز به دنبال مطالعه‌ی تاریخ رفت و براساس آیات قرآنی مدام به ذکر خدا پرداخت؛ همچنین، توبه‌کردن از ارکان بصیرت است».
سردار کشکولی تصریح کرد:«مهم‌ترین بخش بصیرت، پیروی‌ و اطاعت از ولی فقیه است که براساس آیات قرآن، همواره باید در این مسیر حرکت کنیم».
وی اظهار داشت:«معبر بصیرت نیاز به مراقبت همیشگی دارد و انقلاب اسلامی ایران، عین عبرت‌گرفتن و بصیرت بود».
گفتنی است معبر بصیرت که با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس ایجاد شده است تا روزهای پایانی اسفندماه امسال، برپاست.
براساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است دانشجویان دانشگاه‌های استان و همچنین دانش‌آموزان از این معبر نمایشگاهی آبی و خاکی، بازدید کنند.
معبر بصیرت در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار در بخش شمالی مسجد سایت مرکزی کمالوند (دانشگاه لرستان)، ساخته شده است.
بخش جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی از بخش‌‌های مهم این معبر است.
پس از پایان آیین افتتاح در مسجد سایت مرکزی کمالوند، حاضران به سوی معبر بصیرت رفتند و گام در معبر بصیرت گذاشتند و مسیر معبر را پیاده طی کردند.
علاوه بر اینکه از برخی خودروهای جنگی مثل
نفربَر و برخی ابزارهای جنگی همچون توپ در این نمایشگاه، استفاده شده است بخش‌های سبک زندگی اسلامی، ایرانی و مشاوره ازدواج هم در معبر بصیرت برپاست تا به بازدیدکنندگان که عمدتاً دانشجویان هستند اطلاعات و مشاوره‌های لازم ارائه شود.
در حال حاضر، دانشگاه لرستان 9 هزار و 300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.
ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف برگزاری اینگونه برنامه‌های فرهنگی است که هر سال در دانشگاه لرستان، اجرا می‌شوند.
فرمانده سپاه لرستان، سردار کشکولی از همکاری خوب رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی با بسیج، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سپاس‌گزاری کرد.
همچنین قرار است کاروان‌های راهیان‌نور که از خرم‌آباد عبور می‌کنند از معبر بصیرت بسیج دانشگاه لرستان، بازدید کنند.


۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰
۴۵۳۴ بازدید