اخبار

آیت الله میرعمادی در جلسه‌ی تفسیر موضوعی قرآن کریم در دانشگاه لرستان: رسیدن به مقام، باید تدریجی و براساس تجربه باشد نه ناگهانی

۱۳۹۵/۱۲/۰۲

 

جلسه‌ی تفسیر موضوعی قرآن کریم در دانشگاه لرستان برگزار شد و آیت‌الله میرعمادی توضیح داد برای رسیدن به مقامات، همچون حضرت ابراهیم (ع)، باید مراحل و امتحانات را طی کرد نه آنکه مثلاً یک نفر بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای، به یک‌باره، مدیرکل شود.  

ظهر دوشنبه سوم اسفندماه، سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه لرستان میزبان جلسه‌ی تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی بود.

در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی، معاونان، کارکنان، استادان و دانشجویان برگزار شد، آیت‌الله میرعمادی به ویژگی‌های حضرت ابراهیم پرداخت و تشریح کرد:«حضرت ابراهیم (ع)، مراتب رسیدن به حقیقت را براساس قبول‌شدن در آزمون‌های سخت طی کرد و همین خود، به ما پیام می‌دهد که طی کردن مراحل مقام و منصب به صورت ناگهانی نیست بلکه تدریجی و مرحله‌ای و براساس استعداد افراد است».

آیت‌الله میرعمادی توضیح داد:«حضرت ابراهیم (ع) با سه گروه مبارزه کرد که نشان می‌دهد این حضرت، از استعداد شجاعت و ایستادگی بهره‌مند بود: مبارزه با خورشیدپرستان، ماه‌پرستان و ستاره‌پرستان؛ دوم: مبارزه با بُت‌پرستان و سوم، مقابله با حاکم طاغوت زمانه، که نمرود بود و خود را «حاکمِ رب» می‌دانست. 

نماینده ولی فقیه تأکید کرد:«بهترین راه خداشناسی از نوع فطری است و اگرچه استدلال و برهان هم یک راه است ولی ممکن است استدلال، خدشه، بردارد در حالی که راه فطری که در مورد حضرت ابراهیم (ع) هم صورت گرفت، خدشه‌بردار نیست».

وی تصریح کرد: «هدایت و شناخت فطری، یک راه همیشگی و پایدار است».

آیت‌الله میرعمادی توضیح داد:«حضرت ابراهیم (ع) در یک دست، تبر داشت که به نبرد با بُت‌ها می‌رفت و در دست دیگر، استدلال و برهان».

وی بیان کرد:« معلمی، شغل انبیاست به این خاطر که معلم باید به شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان اقدام کند و در نهایت، انسان به رشد که همان حقیقت توحیدی است برسد».

آیت‌الله میرعمادی، اظهار داشت:«حضرت ابراهیم (ع)، اُسوه است؛ زیرا بنیان‌گذار ادیان توحیدی است و می‌دانیم که ادیان توحیدی عبارتند از اسلام، مسیحیت و یهودیت».

نماینده ولی فقیه بر ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد.

گفتنی است نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله میرعمادی، در مسجد فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان برگزار شد.


 


۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰
۳۲۷۸ بازدید