اخبار

یک توفیق بزرگ است که در جوار سه شهید گمنام کار میکنیم

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در آیین غبارروبی از مزار سه شهید گمنام در بوستان شهدای گمنام دانشگاه لرستان گفت:«مزار شهدا دارالشفاء بندگان و مومنان تا روز قیامت است».

دکتر حسین فلاحی اصل، صبح چهارشنبه 20 بهمن ماه تشریح کرد:« این یک دستور قرانی است که باید ایام الله را متذکر بشویم و هم اولیاء الهی را یادآوری کنیم. قران می­فرماید و اَذکر فی الکتاب ابراهیم، و اَذکر فی الکتاب اسماعیل، و اَذکر فی الکتاب مریم، یعنی یادآوری یاد و خاطره اولیاء الهی و عزیزانی که خونشان را در راه حق داده­اند و  مزارشان دارالشفاء بندگان و مومنان تا روز قیامت است و اسوه­ی ایشان، سید سالار شهیدان، امام حسین (ع) است».

دکتر فلاحی اصل بیان کرد: «احیاء نام این عزیزان در واقع احیاء نام مکتب و احیاء اهداف و مقاصدی است که این عزیزان داشتند و ما هم باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم».  

وی تشریح کرد:«شهدا رفتند تا ما بمانیم و بتوانیم مسیرشان را به درستی ادامه بدهیم».

معاون فرهنگی و اجتماعی توضیح داد:«در اینجا به کلام آن انسان بزرگوار استشهاد می کنم که فرمود: آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند».

دکتر فلاحی اصل بیان کرد:«برنامه غبارروبی آرامگاه سه شهید گمنام بوستان شهدای دانشگاه لرستان با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و کوشش همه عزیزان دست اندرکار برگزار شد».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اظهار داشت:«این برای ما یک توفیق بزرگ است که در جوار شهدای گرانقدر هستیم و از وجود شهدا بهره می بریم».

گفتنی است مزار سه شهید گمنام در بوستان شهدای دانشگاه لرستان قرار دارد و آیین گرامیداشت و غباررویی هم زمان با هشتمین روز دهه فجر امسال با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و مدیران و کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین، با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و عهد بستند ادامه دهنده راه شهیدان باشند و همیشه از آرمانهای شهدا پاسداری کنند.

آنها بر مشارکت گسترده مردم استان لرستان به ویژه دانشگاهیان استان در مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن تأکید کردند.


 


۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰
۳۰۶۲ بازدید