اخبار

دکتر خسرو عزیزی: تقویت رشته‌های بین‌رشته‌ای و کارآفرین می‌تواند کمک مهمی به توسعه‌ی لرستان باشد

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

 

مهم‌ترین مطالبه‌ی هنرمندان:  رشته هنر در دانشگاه ایجاد شود

 

حمایت از پیگیری‌های رئیس دانشگاه لرستان برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی هنری

 

هشت کُنش‌گر هنری لرستان با رئیس دانشگاه لرستان، دیدار و گفت‌وگویی صمیمی کردند و دیدگاه‌های خویش را با وی در میان گذاشتند.

علی گودرزیان (ع پایدار)، نورالدین کرمی، ستار ساکی، نواب حجازی، امیر امیری، فرزانه عالیخانی‌چگنی، مهدی نعمتی و مهیار صادقی، ظهر چهارشنبه 20 بهمن‌ماه به گفت‌وگو با رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، نشستند.

مهم‌ترین مطالبه‌ی هنرمندان این بود که رشته‌ی هنر (و رشته‌های ذیل هنر) در دانشگاه لرستان ایجاد شود؛ زیرا تاریخ لرستان، سرشار از هنر و خلاقیت هنرمندان است و دنیا نیز، لرستان را به هنرهایی همچون خلق مفرغ‌ها و موسیقی اصیلش می‌شناسد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز تشریح کرد همه‌ی کوشش این است که رشته‌های جدید دانشگاهی متناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لرستان ایجاد شوند.

دکتر عزیزی بیان کرد:«باید به سوی دانشگاه نسل سوم برویم؛ به این معنی که رشته‌های بین‌رشته‌ای و کارآفرین را برمعیار سند آمایش فرهنگی منطقه‌ای و استانی، گسترش بدهیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند خودشان کارآفرین باشند و این رویکرد وزارت علوم دولت تدبیر، گامی است مهم برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کاستن از نرخ بی‌کاری دانش‌آموختگان دانشگاهی». 

وی از هنرمندان حاضر در این جلسه خواست طرح عملیاتی ایجاد رشته‌های مرتبط با هنر را تهیه کرده و همه‌ی پیشنهادات کاربردی خویش را در قالب این طرح به دانشگاه ارائه کنند تا به سرعت پیگیری‌های لازم انجام بشود.

رئیس دانشگاه لرستان نوید داد سند علم و فناوری استان لرستان در دست تهیه است و محتوایش براساس تناسب بین رشته‌های دانشگاهی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان، شکل گرفته است.

دکتر عزیزی خبر داد یکی از رشته‌هایی که براساس توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیتهای لرستان (مزیت گردشگری لرستان)، موفق شدیم مجوز ایجاد آنرا دریافت کنیم، رشته‌ی باستان‌شناسی است که در مهرماه 95 نیز در این زمینه، پذیرش دانشجو داشتیم.


 


۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰
۳۱۰۹ بازدید