اطلاعیه

شکل‌گیری پویش جهادی دانشگاهیان لرستان برای مبارزه با کرونا (کووید 19)

۱۳۹۸/۱۲/۲۲

 

با توجه به شیوع ویروس کووید 19 (کرونا) و معضلاتی که به واسطه آن در جامعه به وجود آمده است مسئولیت ذاتی، وظیفه انسانی، اخلاقی و حرفه‌ای ما دانشگاهیان در قبال جامعه ایجاب می‌کند تا از پتانسیل‌های علمی، فنی و اجرایی خود به منظور کنترل هرچه سریعتر این بیماری فراگیر و کاهش پیامدهای روانی، اجتماعی و اقتصادی آن استفاده نموده و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

در همین راستا، شبکه ملی جامعه و دانشگاه (استان لرستان) با همکاری مدیریت دانشگاه لرستان (به عنوان مسئول کمیته دانشگاهیان ستاد استانی مبارزه با کرونا) قصد دارد پویشی جهادی را برای فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانشگاهیان داوطلب در مبارزه با این ویروس ویرانگر راه‌اندازی نماید.

لذا بدین‌وسیله از کلیه دانشگاهیان علاقه‌مند به همکاری جهادی (شامل اعضای هیئت علمی و دانشجویان) تقاضا می‌شود با اعلام آمادگی خود جهت عضویت در تیم‌های جهادی زیر، ما را در این پویش اجتماعی، همراهی نمایند.

لازم به ذکر است کلیه فعالیت‌های این پویش با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا صورت خواهد گرفت.

تیم‌های پویش جهادی دانشگاهیان استان لرستان برای مبارزه با کرونا:

1ـ تیم علمی بهداشت و سلامت: با هدف تهیه محتوای علمی و بروشورهای اطلاع‌رسانی با استفاده از اطلاعات معتبر و به روز و ترجمه مقالات و یافته‌های علمی درخصوص بیماری کووید 19 در زمینه راههای پیشگیری، درمان و انتقال آن با برند شبکه ملی جامعه و دانشگاه.

محتواها می‌توانند به صورت فایل‌های متنی و اینفوگرافی، فایل‌های صوتی یا تصویری باشند.

2ـ تیم علمی جامعه‌شناسی و روانشناسی: با هدف تهیه محتوای علمی برای جدی گرفتن این بیماری و در عین حال کاهش استرس ناشی از آن، مطالعه آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، مشاوره به خانواده‌های آسیب‌دیده، کمک به راه‌اندازی پویش‌های مردمی و غیره.

3ـ تیم پژوهش و فناوری: با هدف تهیه و توسعه فناوری‌های به روز در زمینه روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کرونا، مانند توسعه اپلیکیشن برای شناسایی مسیرهای تردد افراد مبتلا یا مشکوک برای تمامی شهروندان یا ساخت کیت‌های تشخیص و معرفی روش‌های جدید درمانی و غیره.

4ـ تیم مطالعات اقتصادی: بررسی اثرات اقتصادی و خسارت اپیدمی بیماری بر کسب و کارها و راهکارهای کاهش آنها.

5ـ تیم اطلاع‌رسانی: توزیع محتوای علمی تهیه شده توسط سایر کمیته‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، مطبوعات و پخش میدانی، همچنین طراحی و گرافیک و تهیه کلیپ، موشن گرافیک و غیره.

6ـ تیم اقدامات مالی و میدانی: تهیه تجهیزات حفاظتی، پیشگیری و ایمنی به صورت جهادی و با امکانات موجود (طلق صورت، ماسک، کاور و ...) همچنین تأمین نیروی انسانی داوطلب همکاری در مراکز درمانی و حمایت از افراد به شدت آسیب دیده با جلب حمایت خیرین.

جهت عضویت در این پویش لطفاً از طریق آدرس زیر به تالار اجتماعی ما بپیوندید:

  https://chat.whatsapp.com/GtIfbJgrUkLA3V7B0kKkFE

با تشکر

دبیرخانه شبکه ملی جامعه و دانشگاه (دانشگاه لرستان)



 


۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰
۴۵۱ بازدید