اطلاعیه

عدم مجوز برای ایجاد رشته‌های جدید در مقطع دکترا

۱۳۹۷/۰۲/۳۰

وزارت علوم، تا اطلاع ثانوی، با اعطاء مجوز برای ایجاد رشته‌های جدید در مقطع دکترا مخالفت کرده است.

خبرگزاری ایسنا نوشت:

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان گفت: مسابقه اخذ مجوز رشته بین دانشگاه‌ها بایستی مدیریت شود.
دکتر احسان رشیدیان ، اظهار کرد: اخیرا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخشنامه‌ای در خصوص عدم اعطای مجوز رشته‌های جدید در مقطع دکترای تخصصی به دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه لرستان ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: بر اساس مفاد آن، حتی دانشگاه‌های برتر و سطح یک کشور صرفا در صورت حذف یک رشته موجود و دارای مجوز دکتری، می‌توانند با ارائه مستندات و در صورت داشتن پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز و الزامی، درخواست اخذ مجوز گشایش و پذیرش دانشجو در رشته جدید در مقطع دکتری را داشته باشند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان ادامه داد: وزارت تا اطلاع ثانوی مخالف اعطای مجوز رشته جدید در مقطع دکتری بوده و این موضوع را رسماً اعلام کرده‌اند و به همین علت فعلا ارسال درخواست مجوز رشته ادبیات بومی در مقطع دکتری امکان‌پذیر نیست.
رشیدیان تصریح کرد: بدیهی است در صورت تغییر این سیاست، مستندات و الزامات آیین‌نامه‌ای در راستای اخذ مجوز رشته‌های دکتری جدید بر اساس برنامه راهبردی افق ۱۴۰۰ مصوب هیات امنای دانشگاه لرستان به دفتر گسترش آموزش عالی وزارت ارسال و پیگیری‌های لازم در جهت گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس طرح آمایش منطقه و استان، بخصوص در مقطع دکتری بعمل خواهد آمد.
وی با تأکید بر طرح آمایش آموزش عالی منطقه و استان افزود: در ارسال درخواست‌ها و تقاضای اخذ مجوز رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی بایستی به ایجاد تناسب میان تحصیل و نیاز های مختلف استان در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و ... نیز توجه داشت

منبع: خبرگزاری ایسنا، یکشنبه 30 اردیبهشت


 


۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰
۴۱۲ بازدید