اطلاعیه

رئیس دانشگاه لرستان: از پتانسیل «خانه جوان» باید استفاده کنیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۷

خبرگزاری بُرنا نوشت:

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «خانه جوان در استان یک پتانسیل است که باید بتوانیم به وسیله این ظرفیت از توانمندی‌های جوانان استفاده کنیم».  

دکتر خسرو عزیزی  در نشست هم اندیشی با اعضای مجمع جوانان لرستان که در خانه جوان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: «نسل جوان نسلی پرسشگر و مطالبه گر و پرانرژی است که از این پتانسیل می‌توان  در راستای نشاط در جامعه  استفاده کرد و این موضوع در دانشگاه لرستان به عنوان یک اصل همیشه مد نظر بوده است».

وی جمعیت جوان ایران را به عنوان کشوری جوان،  یک نعمت الهی دانست و افزود: «بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به خاطر جمعیت جوان کم و افزایش جمعیت پیر و سالمندان مهاجرپذیر شده‌اند ولی جای تاسف است که ما مانند این همه نعت الهی و خدادادی که داریم از پتانسیل  جمعیت جوان در کشورمان  استفاده نکرده‌ایم در صورتی‌که با این نسل جوان می‌توان آینده خوبی را برای استان پیش بینی کرد که لازمه‌ی آن هم، تعامل و پای کار بودن همه  است».

رئیس دانشگاه لرستان  با بیان اینکه چالش اصلی نسل جوان، مسئله اشتغال است، تصریح کرد: «بخش عمده‌ی راه ایجاد اشتغال از دانشگاه می‌گذرد که در این راستا، مدیران باید مهارت‌آفرینی‌های لازم را به جوانان و دانشجویان معرفی کرده و محقق کنند».

دکتر خسرو عزیزی با بیان اینکه تاکید رئیس‌جمهور هم بر روی مهارت‌آفرینی است، خاطر نشان کرد: «مهارت‌آفرینی باعث می‌شود که علاوه بر ایجاد شغل، خود جوان هم عامل اشتغال شود و در دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه زیادی شده است».

وی با بیان اینکه هم خود دانشجو باید بخواهد و هم دانشگاه باید بسترش را فراهم کند،گفت: «نسل جوان باید از تجربه‌ی بزرگان استفاده کند و خانه جوان و مجمع جوانان می‌تواند در پُر کردن و جبران این خلاء همکاری داشته باشد؛ همچنین می‌توان  از بازنشستگان یک حوزه فنی براساس تعاملی دو طرفه برای انتقال دانسته‌هایشان استفاده کرد که این موضوع به عنوان یک طرح در دانشگاه  مطرح است».

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: «گسستی بین جامعه به معنای عام و به معنای خاص با دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که  نسل جوان و مجمع جوانان، خودشان باید روی این گسست کار کنند».

وی با بیان اینکه دانشگاه نباید به دو واحد کارآموزی اکتفا کند بلکه باید در طول تحصیل به دنبال مهارت باشد، خاطر نشان کرد: «در دولت تدبیر و امید، بحث کیفی‌سازی مطرح است».

دکتر عزیزی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با مجمع جوانان در بحث‌های مربوط به اشتغال خبر داد و گفت: «آمادگی داریم با مجمع در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انتقال دانسته‌ها به دانشجویان همکاری لازم را داشته باشیم؛ همچنین آمادگی داریم از هر پایان‌نامه یک نسخه را به خانه جوان بدهیم تا خانه جوان و مجمع جوانان با دستگاه‌های اجرایی، ارتباط برقرار کند و از پایان‌نامه‌ها استفاده شود».

دکتر عزیزی از وجود نزدیک به 300 عضو هیئت علمی در داشنگاه لرستان خبر داد و تشریح کرد: «در اکثر تخصص‌ها هیئت علمی توانمند داریم که این هیئت‌های علمی یک پتانسیل عظیمی برای ارتباط  با خانه جوان استان هستند و همچنین اعضای هیئت‌های علمی ما در بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هر تخصصی می‌توانند به کمیسیونهای مجمع کمک کنند».

وی با اشاره به بحث استارتاپ‌ها نیز بیان کرد: «در بحث کسب کار های نو و استارتاپ‌ها، قبل از دولت تدبیر و امید شناختی وجود نداشت ولی الان با وجود فعالیت  استارتاپ‌ها  نیز آمادگی همکاری در این زمینه را با مجمع جوانان استان داریم».

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه هر جایی که تبادل افکار نباشد نشاط و سرزندگی به وجود نمی‌آید و اگر سرزندگی و نشاط نباشد خلاقیت‌ها شکوفا نمی‌شوند، تأکید کرد: «کرسی‌های آزاد اندیشی  در دانشگاه لرستان به خوبی برگزار می‌شود و در این خصوص  بستر برای تمرین تضارب افکار فراهم  است و حتی برای هفته‌ی جوان هم آمادگی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را داریم».

دکتر عزیزی با اشاره به موضوع ایده‌های کارآفرینی در مجمع جوانان، بیان کرد: «مجمع می‌تواند در قالب فراخوان،  ایده‌های خود را معرفی کند تا ما آنها را به استارتاپ‌ها معرفی کنیم».

گفتنی است این دیدار و گفت‌وگو، عصر سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه صورت گرفت.  


 


۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰
۴۲۷ بازدید