اطلاعیه

دیدار و گفت‌وگوی هیئت رئیسه خانه احزاب لرستان با رئیس دانشگاه لرستان

۱۳۹۷/۰۲/۰۶

هیئت رئیسه‌ی خانه احزاب لرستان با رئیس دانشگاه لرستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، در این دیدار که بعدازظهر روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«فعالیت حزبی قانونمند باید تقویت شود».

وی توضیح داد:«تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان در یک فضای آرام و با نشاط به فعالیت مشغول هستند».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد:«دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که ارتباط بین محققان دانشگاهی و بخش‌های مختلف جامعه از جمله احزاب با هدف رفع مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی بیشتر شده و تقویت شود».

وی تصریح کرد:«این آمادگی هست که ارتباط و جلسات گفت‌وگو و پرسش و پاسخ بین تشکل‌های دانشجویی با خانه احزاب استان برگزار شود».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«سیاست‌گذاری در مسیر دانشگاه نسل سوم آن است که دانشجو وقتی فارغ‌التحصیل شد مهارتهای لازم را داشته باشد».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و بخش صنعت، دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه به «مدیریت»، ارتقاء یافت و تفاهم‌نامه‌های خوبی بین دانشگاه لرستان و بخش‌های صنعت و اقتصادی استان همچون کشت و صنعت و پتروشیمی استان منعقد شده که یک گام مهم برای تقویت مهارت‌آفرینی دانشجویان است».

وی افزود:«در بخش فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی نیز به‌دور از سیاسی‌کاری، تیم مدیریتی دانشگاه لرستان حداکثر همکاری را با تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های سیاسی و فرهنگی‌شان، داشته است؛ چرا که رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تقویت فضای تضارب آراء در محیط دانشگاه در چارچوب قانون است».   

رئیس خانه احزاب لرستان، یاسر خورشیدوند گفت:«ارتباط بین احزاب و تشکل‌های دانشجویی باید تقویت شود».

خورشیدوند اظهار امیدواری کرد خانه احزاب بتواند با تشکل‌های دانشجویی هم جلسات گفت‌وگویی و پرسش و پاسخ داشته باشد.

وی تصریح کرد:«بایستی تلاش کنیم ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشگاهی با احزاب بیشتر و تقویت شود».

مشاور اقتصادی استاندار لرستان و دبیر حزب اعتدال و توسعه‌ی لرستان، حمید رشیدی تأکید کرد:«نشست‌های مشترک بین هیئت رئیسه خانه احزاب استان با مدیران دستگاههای اجرایی استان باید تقویت شود».

رشیدی تشریح کرد:«اینگونه تعامل در جهت توسعه‌ی استان است و رسالت اصلی دانشگاه نیز تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است».

او اظهار داشت:«تحقیق و توسعه را باید در جامعه تقویت کرد و ارتباط بین ادارات و بخش‌های صنعتی با محققان دانشگاهی بایستی بیشتر شود».

نائب رئیس خانه احزاب لرستان، امین احمدی گفت:«از فرهنگ گفت‌وگوی سیاسی باید حمایت کرد زیرا گفت‌وگوهای سیاسی باعث تقویت واقع‌گرایی سیاسی در جامعه می‌شود».

احمدی تصریح کرد:«تقویت ارتباط مستمر بین احزاب با محققان دانشگاهی در همه‌ رشته‌ها به ویژه رشته‌های علوم انسانی از جمله علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد بایستی پیگیری و اجرایی شود».

دبیر حزب همبستگی لرستان، کرم ملک‌آسا گفت:«اینکه در سالهای بعد از 92 فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان احیاء شد یک اتفاق مثبت در جهت تقویت توسعه‌ی سیاسی بوده است».

وی اظهار داشت:«باید کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاهها تقویت کرد تا فضای تضارب آراء تقویت شود و نقش محققان دانشگاهی در آسیب‌شناسی چالش‌ها و ارائه‌ی راه‌حل برای رفع چالش‌های جامعه، نقش مهمی است».

دبیر حزب اعتلای لرستان، علی‌قدرت نجفی گفت:«دانشجو نباید نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد و از رکود سیاسی باید همیشه دوری جست».

نجفی خواستار شد که مدیران و نمایندگان در جمع‌های دانشجویی حضور یابند و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ بدهند.

دبیر حزب اراده ملت (لرستان)، حمید درویش‌پور  و دبیر حزب وحدت و همکاری ملی لرستان، محمد اوستا نیز خواهان تقویت هرچه بیشتر ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تقویت ارتباط بین تشکل‌های دانشجویی و احزاب شدند.



۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰
۵۶۶ بازدید