اطلاعیه

آیت اله میرعمادی در دیدار با هیئت دانشگاه «رادَن فَتَح» اندونزی: همکاریهای مشترک بین کشورهای اسلامی باید افزایش یابد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه در دیدار با هیئت دانشگاه «رادن فَتَح» اندونزی که مهمان دانشگاه لرستان بودند، گفت:«استکبار مخالف پیشرفت مسلمانان است و همکاریهای علمی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی باید افزایش یابد و تقویت شود».

آیت‌اله سیداحمد میرعمادی تشریح کرد:«محبت، الفت و وحدت بین کشورهای اسلامی را باید تقویت کرد و خوشخبتانه پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های خوبی در کشور حاصل شده است».

وی تصریح کرد:«نقاط و وجوه مشترک علمی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی را باید تقویت کرد و تلاش کرد با تکیه بر هویت اسلامی در برابر استعمارگران ایستاد».

امام جمعه خرم‌آباد افزود:«در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران، با نهضت سوادآموزی که به راه افتاد شاهد هستیم که 98 تا 99 درصد جمعیت کشور با سواد شده‌اند و کشور اندونزی می‌تواند از تجربه‌های کشور ایران در این زمینه استفاده کند».

وی بیان داشت:«تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی یک رویکرد مهم است که در ایران اسلامی، ذیل تبعیت از ولی فقیه محقق شده است».

آیت‌اله میرعمادی تصریح کرد:«قدرت نظامی و معنوی و علمی ایران مانع حمله‌ی استکبار به ایران اسلامی است».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان توضیح داد:«آمریکا و استکبار هیچ‌گونه پایگاه اجتماعی در بین مردم ایران ندارند و مردم ایران کاملاً متحد علیه استکبار و آمریکا هستند».

وی بیان داشت:«نقشه دشمن همیشه این بوده است که بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد اما رویکرد ما در تبعیت از مقام معظم رهبری، تقویت وحدت بین شیعه و سنی و تقویت اتحاد کشورهای اسلامی است».

قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در لرستان، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در سخنان کوتاهی گفت:«رویکرد دانشگاه لرستان تقویت همکاریهای علمی و فرهنگی بین‌المللی به ویژه تقویت همکاریهای علمی بین دانشگاههای کشورهای اسلامی است».

اعضای هیئت، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را با آیت‌اله میرعمادی در میان گذاشتند.

گفتنی است هیئت دانشگاه رادن فتح اندونزی در روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه از بخش‌های گوناگون دانشگاه لرستان از جمله آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، دانشکده علوم پایه و کتابخانه مرکزی دانشگاه بازدید کرد و تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک علمی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه رادن فتح اندونزی، به امضای طرفین رسید.

معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی، دکتر حجت اله ابراهیمیان نیز در این دیدار حضور داشت.


 


۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰
۴۱۱ بازدید