اطلاعیه

رئیس دانشگاه لرستان: اقتصاد مقاومتی از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد

۱۳۹۵/۰۹/۲۰

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

رئیس دانشگاه لرستان گفت: اقتصاد مقاومتی از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی در جلسه استاندار با پژوهشگران ، فناوران، شرکت‌های دانش بنیان، مدیران بانک‌ها و برخی از مدیران ذیربط در حوزه پژوهش، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد و در این راستا دانشگاه لرستان اقداماتی انجام داده است.

ایشان در ادامه افزود: در همین راستا در استارتاپ‌هایی که در کشور ایجاد شد شرکت کردیم و نتیجه آن منجر به شناسایی چهار ایده برتر شد.

دکتر عزیزی ادامه داد: این ایده‌ها در حال حاضر روند تبدیل به واحد فناور خود را می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: هم‌اکنون با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه لرستان یک مرکز رشد در دانشگاه ایجاد و حدود ۱۲ مرکز دانش‌بنیان نیز آماده شده است.

ایشان یادآور شد: کسانی که فناور هستند و ایده دارند باید از این امکانات استفاده کنند و ما آمادگی کامل را در دانشگاه داریم که از آنان حمایت کنیم.

دکتر عزیزی از ایجاد امنیت شبکه‌های الکترونیک خبر داد و افزود: این مهم در راستای پشتیبانی از واحدهای فناور بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: همچنین در راستای تاکید استاندار برای استفاده اقتصادی از بلوط، مرکز تحقیقاتی بلوط ایجاد شده و دانشگاه فضایی برای ان تهیه کرده است. همچنین آمادگی داریم نیروهای متخصص و پژوهشگران دانشگاه را در این حوزه برای مرکز بکارگرفته شوند.

دکتر عزیزی از راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی توسط دانشجویان کشاورزی این دانشگاه خبر داد و گفت: در راستای توجه به آزمایشگاه مرکزی دو واحد تهیه شده و تجهیزات آن‌ها نیز آماده هستند.

ایشان خاطرنشان کرد: دانشگاه لرستان آمادگی کامل دارد اگر فناوران ایده‌ای دارند با استقرار آنها در ۱۲ مرکز مورد حمایت قرار گیرند. قراردادهایی با آنها نیز منعقد شده و پروسه اداری طی می‌شود.

 


۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰
۴۳۵ بازدید