اطلاعیه

برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور استاندار در دانشگاه لرستان

۱۳۹۵/۰۹/۱۶

استاندار لرستان در روز دانشجو با حضور در جمع دانشجویان پاسخگوی مطالبات آنها بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان صبح امروز و در محل سالن آمفی تاتر دانشکده علوم پایه مراسم روز دانشجو با حضور مهندس بازوند استاندار، دکتر عزیزی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام حسینی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و هیات رئیسه دانشگاه در جمع دانشجویان پر شور و فهیم برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان تشکلهای دانشجویی در محیطی کاملاً باز سوالات و دغدغه های خود بیان نمودند.

مهندس بازوند در جمع دانشجویان گفت: نباید دانشگاه و حرکت دانشجویان به حالت سکون و خاموشی برود و دانشگاه از محیطی امن به فضایی امنیتی تبدیل شود. هنر بزرگ دانشجویان همپای مردم بودن است و مصادیق این همپایگی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داده و باید در توسعه کشور نیز همانطور خود را نشان دهد. دانشگاه ، هیچ گاه نباید خاموش باشد‌. دانشگاه صدای رسای عدالت خواهی ، نقادی و مطالبه گری واقعی است.

استاندار لرستان در پاسخ به سوالات نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاه لرستان در راستای عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: عملکرد دولت را باید منفصانه با عملکرد هشت ساله دولت گذشته مقایسه کرد.

ایشان با بیان این که در حال حاضر با وجود کمبود اعتبارات تمام طرح های چهار خطه های استان فعال است ، ادامه داد: در سال جاری طرح توسعه فرودگاه استان با اعتبار 670 میلیارد ریال انجام شده است.

ایشان افزود : در دولت گذشته نفت بشکه ای 140 دلار بوده ولی دولت تدبیر و امید با نفت بشکه ای 37 دلار کار می کند. در دولت گذشته 720 میلیارد دلار نفت فروخته شد ولی یک دلار در لرستان سرمایه گذاری نشد. در همین دانشگاه 90 هکتار از زمینهای دانشگاه را به مسکن مهر واگذار کردند که 450 واحد آن بدون متقاضی مانده کجای دنیا زمین دانشگاه را که مرکز توسعه و پیشرفت است به جایی اختصاص میدهند که متقاضی هم ندارد؛ خوشبختانه با پیگیریهایی که صورت گرفت 15 هکتار از زمینهایی که باقی مانده بود را به دانشگاه برگرداندیم.

در ابتدای این مراسم دکتر عزیزی ضمن تبریک روز دانشجو و خیر مقدم به استاندار لرستان گفت:

16 آذر مظهر بیداری و تعهد جنبش دانشجویی است. در واقع این روز در انسجام‌ دهی، ایجاد همگرایی جدی و هویت‌بخشی به جریان‌های دانشجویی سال به سال گسترده‌تر و به روز مهمی تبدیل شده است.

ایشان ادامه داد: 16 آذر روز اهتمام و توجه به منزلت دانشجو است و در واقع ایام شناخت دقیق و اهمیت این قشر فرهیخته و معنوی را در پیشبرد و اعتلای کشور عزیزمان نشان می‌دهد.

دکتر عزیزی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که دانشجو را ذیل سه عنوان ناظر، نقاد و دیده‌بان بیان می‌کند، افزود: همین بیان نشان می‌دهد که دانشگاه را باید «اساس» قرار داد.

رئیس دانشگاه لرستان تأکید کرد: دانشگاه کانون اساسی تولید و ترویج علم متعهد، گوهر نقادی و مطالبه‌گری است و می‌تواند همواره اندیشه و رفتار را از آسیب خودگامکی، جمود و از خود بیگانگی دور کند و راه را بر استبداد رأی و تنگ‌نظری ببندد.

ایشان یادآور شد: دانشگاه فضایی مهم برای تمرین جامعه‌پذیری قشر جوان است و به همین خاطر مشارکت دانشجویان در مسیر فعالیت‌های فرهنگی، عملی، اجتماعی و سیاسی تبلور پیدا می‌کند و از لوازم پذیرش این واقعیت، پذیرفتن فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یک فرصت است و نه تهدید و ما به دانشگاه آرام و فعال نیاز داریم نه دانشگاه آرام و غیرفعال!

دکتر عزیزی با بیان اینکه ذات نهاد دانشگاه پرسش‌گری است، افزود: پرسش از وضع موجود و قیاس با وضع مطلوب هدف ماست. جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس نقش مهمی داشت.

ایشان خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کل کشور قبل از انقلاب حدود 170 هزار دانشجو وجود داشت که الان حدود 4.5 میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند و به عبارتی دانشگاه نخبگان به دانشگاه توده تبدیل شده است و همین نقش جنبش دانشجویی را مهم‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه لرستان در پایان گفت: سرشت و طبیعت جنبش دانشجویی؛ آرمان‌خواهی، حقیقت‌طلبی، زنده، پرنشاطی و... است و جوهر جنبش دانشجویی تبلور این‌هاست و براساس رسالتش همواره نقش زیادی در پیشبرد مسائل دارد، در دانشگاه لرستان نیز در جهت تقویت و احترام به تضارب افکار در حال حاضر تشکلهای مختلف دانشجویی با رویکرد های مختلف اصولگرایی و اصلاح طلب مشغول به فعالیت می باشند .

دربخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام حسینی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ضمن تقدیر از تلاشهای هیات رئیسه دانشگاه و کارهای عمرانی صورت گرفته با تبریک روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی حق طلب، استکبار ستیز و عدالت خواه با 63 سال سابقه فراز و فرود با چهار ویژگی آرمان طلبی، دردمندی، مطالبه گری و استقلال از باندهای قدرت و ثروت دستیابی به اهداف بلند و آرمانهای متعالی نظام اسلامی را فریاد میکند.

ایشان افزود: اگر چه همواره جریانهای منفعت طلب و اصحاب زر و زور خواسته اند از جنبش دانشجویی سوء استفاده کنند و برای پیشبرد اهداف خود از آنها مدد بگیرند اما جنبش دانشجویی با دو ویژگی ایمان و انقلابی گری، راه عزتمند خود پیموده است و با هوشیاری اجازه نداده است دانشجو و دانشگاه به باشگاه سیاسی جریانهای اینچنینی تبدیل شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: امروز مسئله استکبار ستیزی ما با تجربیات جدیدی پیش می رود بعد از سه سال زحمت و تلاش شبانه روزی دولتمردان در تیم دیپلماسی برای به ثمر رساندن برجام می بینیم که چهره شیطانی، ظالمانه، بد عهد و بی رحم کفر جهانی بیش از گذشته بر همگان آشکار شده است امروز وقت آن است که با فرمایشات اخیر ریاست جمهوری و اعلام بد عهدی آمریکا در جهت عمل به برجام، همه یکصدا و متحد عزت و سربلندی و استقلال میهن عزیزمان را فریاد کنیم.


 

 


 

 


۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰
۴۰۹ بازدید