اطلاعیه

رئیس دانشگاه لرستان گفت: هفته پژوهش بستر مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است.

۱۳۹۵/۰۹/۱۵

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه ، با بیان اینکه هفته پژوهش گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در این هفته از دستاوردهای پژوهشگران و محققین تجلیل می‌شود و این هفته مقدمه و محرکی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 

ایشان ادامه داد: راه مقابله با بیکاری ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 

دکتر عزیزی بیان کرد: هفته پژوهش بستر و خدمت مغتنمی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است و در این هفته از پژوهشگران، محققین و کارآفرینان تجلیل می‌شود.

 

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: در این هفته کارگاه‌هایی به منظور انتقال تجربیات کارآفرینان به دانشجویان برگزار خواهد شد.

 

ایشان افزود: همچنین در این هفته ایده افراد در معرض بازدید گذاشته می‌شود تا بخش صنعت پس از مشاهده آن و رغبت اقدام به انعقاد قراردادی در این راستا و نهایتاً استفاده از ایده و تجاری‌سازی محصول شود.

 

عزیزی با اشاره به اینکه هفته پژوهش مقدمه و بستر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: بخش کشاورزی، صنعت و محیط زیست مهم‌ترین نیاز پژوهشی استان است و باید در این سه بخش خلأها، چالش‌ها بررسی و فناوری‌های لازم تولید شود.

 

رئیس دانشگاه لرستان افزود: در کنار این سه بخش گردشگری، اکوتوریسم، حفاظت از محیط زیست، تولید غذای سالم، استفاده بهینه از آب، کشاورزی ارگانیک و مبارزه با خشکسالی در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

 

ایشان بیان کرد: ایجاد شرکت دانش‌بنیان در زمینه علوم انسانی و ایجاد رشته‌های فنی فروش، بازاریابی و راه‌اندازی یک رشته بین رشته‌ای رشته‌های بازاریابی، روانشناسی بالینی و.... در استان ضروری است.

 


۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۰
۳۸۵ بازدید