اطلاعیه

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان:صنایع وابسته به گیاهان دارویی در استان ایجاد شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۴

 

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز است صنایع وابسته به این مهم در استان ایجاد شود.

دکتر محمد فیضیان در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه ، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که دانشگاهها دارند پژوهش باید در راستای کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نهایتا تجاری‌‌سازی باشد.

وی ادامه داد: دستاوردهای فناوری و پژوهشی زمینه‌ای بوده که نیاز است دانشگاهها فراهم کنند و فضای موردنیاز را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

این معاون دانشگاه لرستان گفت: در این راستا دانشگاه لرستان اقدام به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی کرده تا ایده‌ها را پرورش و آنان را به سمت فناوری پیش ببرد و این مهم در نهایت منتج به ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان شود.

فیضیان یادآور شد: با انعقاد تفاهم‌نامهای مابین وزارت ارتباطات و استانداری لرستان قرار است مرکز شتاب‌‌دهی در دانشگاه لرستان راهاندازی شود و بناست شرکتی بیاید و افرادی را در مرکز شتاب‌دهی فعالیت دارند به سمت اهداف مدنظر این مرکز سوق داده شود.

وی راهاندازی مرکز رشد شماره 2  در دانشگاه لرستان را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و با بیان اینکه ایده‌ها در مرکز شتاب‌دهی پرورش و به مراکز رشد واحدهای فناور معرفی میشوند، تصریح کرد: همچنین مرکز آپا که قرارگاه سایبری بوده و امنیت شبکه‌های استان در این مرکز تأمین می‌شود در دانشگاه لرستان راهاندازی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان با تاکید براینکه روی فناوری نوین اطلاعات و ارتباط بسیار خوب می‌شود کار کرد، افزود: در این راستا منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است و البته این مهم در دانشگاه‌های استان وجود دارد.

فیضیان تصریح کرد: در استان تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی جای کار زیادی دارد و نیاز است صنایع وابسته به این مهم در استان ایجاد شود.


 


۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰
۳۹۱ بازدید