اطلاعیه

آیین استقبال و معارفه دانشجویان جدید الورود در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۹

با حضور دکتر خجسته پور فرماندار خرم آباد، دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه، معاونان، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان مراسم استقبال و معارفه دانشجویان جدید الورود برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان: عصر روز گذشته و در محل سالن آمفی تاتر دانشکده علوم پایه با حضور دکتر خجسته پور فرماندار خرم آباد، دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه، معاونان، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان  مراسم استقبال و معارفه دانشجویان جدید الورود برگزار شد.

در این مراسم دکتر عزیزی گفت: رسالت ما در دانشگاه همراه کردن دو شاخصه تعهد و تخصص در کنار یکدیگر است و اگر ما بتوانیم علم آموزی را با تهذیب نفس و اخلاق مداری همراه کنیم رسالت خود را در دانشگاه به سرانجام رسانده ایم در این خصوص امام خمینی (ره) می فرمایند اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح میشود که از این سخن امام  میتوان بعنوان یک کلام پیامبر گونه یاد نمود.

ایشان در ادامه ضمن مقدس دانستن محیط دانشگاه خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت : سعی کنید در این چند سالی که در دانشگاه هستید صرفاً به دنبال کسب نمره و گرفتن مدرک نباشید چون با وجود جامعه جوان و تحصیلکرده در ایران مطمعناً امکان استخدام همه فارغ التحصیلان در مراکز دولتی فراهم نیست اما در دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه شده است و سعی شده با حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های مهارت آفرین و کار آفرین در نهایت فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مهارت باشند در همین راستا هم در دانشگاه لرستان جشنواره استارت آپ سیتی برای ارائه ایده های دانشجویی که قابلیت تبدیل به ثروت را دارند برگزار شد که صاحبان این ایده ها در قالب بازوهای فناور در مرکز رشد دانشگاه استقرار یافته و با فراهم نمودن فضا و تجهیزات اداری از طرف دانشگاه بتوانیم ایده ها را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.

در بخش دیگری از مراسم دکتر خجسته پور فرماندار خرم آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به دانشجویان جدید الورود گفت: دانشجویان باید سعی کنند روحیه پرسشگری را در خود تقویت کنند و مطالبه گر باشند. این دانشجویان هستند که باید پیش قراول مطالبه گری باشند و این زمانی میتواند موثر باشد که بر روشهای علمی استوار باشد. البته دانشجویان باید توجه داشته باشند که فعال بودن در عرصه های مختلف اجتماعی سیاسی فرهنگی به معنای سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست ضمن اینکه انتظار میرود دانشجویان در زمینه های مختلف اجتماعی سیاسی و فرهنگی فعال باشند اما باید مراقب باشند که ملعبه دست بازیگران سیاسی خارج از دانشگاه قرار نگیرند؛ مطالبه گری دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه باید در راستای توسعه کشور باشد.  

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فاضلی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان جدیدالورود با اشاره به تنوع سلایق در افراد گفت در دانشگاه تشکلها، کانونها و انجمنهای مختلفی مشغول فعالیت هستند که توصیه میکنم با توجه سلیقه و هنری که دارید در آنها عضو شوید البته مسلم است که هدف همه ما رسیدن به کمال و اعتلای نظام و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا است آن هم با تلاش و کوشش علمی که شما از خود نشان میدهید.

ایشان افزود: با ورود به دانشگاه و یک محیط جدید قطعاً نیاز است که دوستانی داشته باشید و دوست انسان لاجرم تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا در انتخاب دوست بسیار دقت کنید. یک دوست خوب باید چون آیینه باشد و کاستی ها و نقاط قوت ما را بازگو کند.

 




 

 

 

 


۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰
۴۱۷ بازدید