اطلاعیه

مرکز آپای دانشگاه لرستان افتتاح شد.

۱۳۹۵/۰۶/۰۳


صبح امروز و مقارن با هفته دولت طی مراسمی مرکز آپای دانشگاه لرستان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان: صبح امروز پس از برپایی مراسمی در سالن آمفی تاتر سازمان مرکزی دانشگاه لرستان مرکز آپای دانشگاه لرستان با حضور مسئولین استانی و دانشگاه لرستان افتتاح شد.
در این مراسم دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان ضمن تبریک هفته دولت گفت: دانشگاه حسب وظیفه ای که در تولید علم دارد، در حوزه بررسی نیازهای تخصصی جامعه نیز موظف به پاسخ و ارائه طریق است. امروزه مبحث فناوری و تبادل اطلاعات در فضای محازی جزء لاینفک جامعه ماست و با توجه به تهدیدهایی که در این حوزه وجود دارد دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه وظیفه خود دانسته که با ایجاد و راه اندازی مرکز آپا با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان علاوه بر آگاهی رسانی، زمینه اقدامات لازم جهت پشتیبانی و امداد را در فضای سایبری برای استان فراهم کند.
ایشان افزود دانشگاه لرستان در بین قریب به 190 دانشگاه کشور هفدهمین دانشگاه است مه مرکز آپا در آن راه اندازی می شود و امیدوارم که با تلاش و همت همکاران و مسئولین این مرکز به سرعت مراحل رشد خود را طی کند و بتواند برای استان و منطقه پشتیبانی لازم را فراهم آورد.
مرکز آپاي لرستان، با هدف شناسايي تهديدات رايانه‌اي، كشف آسيب‌پذيري‌ها، كمك به سازمان‌ها در هنگام بروز حملات و رخدادهاي امنيتي، ارزيابي امنيتي و انجام آزمون نفوذپذيري سامانه‌ها و شبكه‌هاي رايانه‌اي، ارائه طرح امنيت برای امن‌سازی شبکه‌ها، و خدمات آگاهي‌رساني و آموزش عمومي و تخصصي مرتبط ارائه راه اندازی شده است.
آپا مخفف واژه‌هاي آگاهي‌رساني، پشتيباني و امداد است و نشان‌دهنده نوع فعاليت‌ها و خدماتي است كه در حوزه امنيت شبکه‌های رايانه‌اي و سامانه‌هاي نرم‌افزاري در اين مرکز تخصصي ارائه مي‌شود.
در این مراسم عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، حیدری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سیف مدیر کل پدافند غیر عامل، شاکرمی رئیس پارک علم و فناوری، فیضیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان و دست اندرکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.



۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰
۴۲۶ بازدید