اطلاعیه

وزیر علوم : شرکت‌های دانش‌ بنیان از زمان تاسیس به مدت 10 سال از پرداخت مالیات معاف هستند

۱۳۹۵/۰۵/۱۳


دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از معافیت 10 ساله پرداخت مالیات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
دکتر فرهادی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: برای نخستین بار غیر از اعتبارات رسمی بودجه دیگری برای پژوهش در نظر گرفته شده و علاوه بر 7 هزار میلیارد بودجه پیش‌بینی شده بخش پژوهش 7 هزار میلیارد نیز از سرانه GDP اختصاص می‌گیرد. یعنی بیش از یک درصد GDP به بخش پژوهش اختصاص داده می‌شود.
وزیر علوم افزود : 20 صندوق توسعه پژوهش و فناوری به حوزه پژوهش وفناوری کشور کمک می‌کنند و از طریق صندوق های شکوفایی و نوآوری و نیز صندوق های پژوهش و فناوری همه ساله تسهیلاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.
وی در ادامه گفت : به طور مثال تاکنون 90 میلیارد تومان از طریق صندوق پژوهش و فناوری در اختیار شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار داده شده است.
دکتر فرهادی در ادامه با بیان اینکه از سال 92 تا کنون 60 میلیارد تومان بودجه به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده شده است : گفت :  حاصل این سرمایه‌گذاری افزایش صادرات از 5 میلیون دلار به 120 میلیون دلار است.
دکتر فرهادی با بیان اینکه گردش مالی سال گذشته در پارک‌های علم و فناوری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: اعتبار مصوب پارک‌ها در سال ۹۴، ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که البته کل مبلغ به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است.​
دکتر فرهادی افزود :به طور کلی یکی از کارهای وزارت علوم فراهم کردن ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه گذاران است که سال گذشته در جشنواره شیخ بهایی 17 سرمایه‌گذار با شرکت‌های دانش‌ بنیان همکاری کردند.
وی افزود: داشتن محصول، تولید انبوه و صادرات ویژگی هایی است که شرکت های دانش بنیان باید داشته باشند تا اعتبارات و تسهیلات به آنها تعلق گیرد.
وزیر علوم افزود: پارک های علم و فناروی حلقه انتهایی دانش هستند که تولید ثروت می کنند لذا توسعه این پارک ها از برنامه های اولویت دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می روند.
وزیر علوم ادامه داد: پنج کریدور علم و فناوری برای کشور پیش بینی وسال گذشته به طور عملی اجرای این کریدورها در شورای عالی علوم، تحقیقات فناوری تصویب شد.
وی گفت: حتی پس از مصوبه سال گذشته شورای عالی علوم، راه اندازی کریدورها در اجرا با سختی ها و موانعی روبرو شد که قرار است در نشست اخیر شورای عالی علوم این موانع برطرف شوند.
 وی همچنین از تکمیل برج فناوری مشهد تا پایان امسال خبر داد و گفت:‌ راه‌اندازی این برج 90 درصد پیشرفت داشته است و باید برای تکمیل آن تأمین اعتبار شود.
وزیر علوم در پایان سخنان خود اظهار داشت : ما در پارک علم و فناوری خراسان شاهد شرکت‌های دانش‌بنیان خوب، پیشرفته و دانشی هستیم که حلقه‌ نهایی انتقال دانش هستند.
گفتنی است پارک علم و فناوری خراسان فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعالی هستند آغاز کرده است.
 220موسسه فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می کنند و فعالیت های این پارک در عرصه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد.



۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰
۴۱۸ بازدید