اطلاعیه

تشکیل کارگروه محیط زیست اتاق فکر استان با موضوع اقتصاد مقاومتی و محیط زیست

۱۳۹۵/۰۵/۱۲


کارگروه محیط زیست اتاق فکر با موضوع اقتصاد مقاومتی و محیط زیست از ساعت 11 تا 13 روز دوشنبه 11/5/95 با حضور اعضا در دانشگاه لرستان تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در ابتدای این جلسه دکتر هاشمی رئیس اتاق فکر طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل توجه ویژه‌ای به این مقوله شده و با توجه به اینکه لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی است باید توجه ویژه‌تری به این مبحث شود.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی جنبه‌های متعددی دارد که بخشی از آن با مقوله محیط زیست ارتباطی تنگاتگ دارد.
دکتر پیمان هاشمی گفت: تاثیراتی که توسعه اقتصادی استان روی محیط زیست دارد و نقشی که پتانسیل های زیست محیطی استان می تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد بحث‌هایی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
دکتر داریوش یاراحمدی عضو کارگروه اتاق فکر استان گفت: نگاه ویژه به محیط زیست و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها ضروری است و این مهم باعث می‌شود فشارها و تخریب‌هایی که به محیط زیست وارد می‌شود کمتر ‌شود.
وی با بیان اینکه اگر به جنبه‌های توسعه پایدار توجه نشود ممکن است به مشکلات بدتری دچار شویم، اضافه کرد: نیاز است به اهمیت محیط زیست در کنار اقتصاد مقاومتی توجه شود.
در ادامه این جلسه که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه و نمایندگانی از سوی جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای لرستان تشکیل شده بود بر مسائلی از قبیل نیاز مبرم استان لرستان به احداث سد برای مهار سیلاب ها و روان آب ها و عدم توقف پروژه های سد سازی، حفظ و احیای آبخوان ها، توجه ویژه به هیدروتوریسم با توجه به پتانسیل های استان در این زمینه، معرفی الگوی کشت مناسب برای منطقه بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی، نظارت بر رعایت الگوی کشت مناسب برای منطقه، اهمیت کشت گیاهان دارویی و استفاده از مشارکت های مردمی در ایجاد مناطق گردشگری تاکید گردید.



۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰
۴۱۱ بازدید