اطلاعیه

پيام وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت روز آزمايشگاه

۱۳۹۵/۰۱/۳۰

دكترمحمد فرهادي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت روز آزمايشگاه  پيامي صادركرد.
متن كامل پيام دكترفرهادي بدين شرح است:
با سلام و درود بر شما عزيزان حاضر دربرنامه گراميداشت روز آزمايشگاه، سال نو و فرارسيدن زادروز حكيم آزمايش گر، پژوهنده، پزشك نابغه و دانشمند فرزانه، سيداسماعيل جرجاني را كه از او به نام پدر علوم آزمايشگاهي ياد مي شود، به همه دانشجويان، استادان، پژوهشگران و همكاران محترم دانشگاه ها، مراكز آموزشي، پژوهشي و فناوري بويژه رؤساي محترم، كارشناسان و كاركنان معزز آزمايشگاه ها تبريك عرض مي نمايم.
درجهان امروز پيشرفت و توسعه كشورها بر مبناي علم و دانش استوار است و رسيدن به اين جايگاه رفيع، نياز به نيروي انساني كارآمد و داشتن آزمايشگاه هاي پيشرفته و به روز مي باشد. بنابراين بدون داشتن اين امكانات دست يافتن به توسعه و پيشرفت هاي علمي غيرممكن است. خداوند را شاكرم كه كشور عزيزمان عليرغم محدوديت هاي بين المللي از پيشرفت هاي قابل توجهي درسطح جهاني برخوردار است، به طوري كه كسب رتبه اول توليد مقالات علمي در منطقه و رتبه شانزدهم در جهان، حاصل تلاش دانشمندان ايراني است كه با امكانات اندك آزمايشگاهي و با همت عالي كارشناسان و كاركنان خدوم آزمايشگاه ها در توليد علم نقش مهم و برجسته اي را ايفا نموده اند.
اينجانب اعتقاد دارم آزمايشگاهيان كشور اعم از اعضاي هيئت علمي، كاركنان فني، اداري و خدماتي همواره پشتيبان نظام علمي كشور بوده اند، نقش ممتاز و برجسته آنان در توسعه علمي كشور برهیچکس پوشيده نيست که باوجود انواع خطرات محيطي و آلودگي ها، زندگي خود را در معرض خطر قرار داده و با امكانات محدود، بي توقع، صادقانه و فداكارانه به نظام علمي كشور خدمت مي نمايند.
اين خدمات صادقانه شما در پيشگاه پروردگار متعال جايگاه ويژه اي دارد و شايسته است رؤساي محترم دانشگاه ها، مراكز آموزشي، پژوهشي و پارك هاي علم و فناوري سراسر كشور نيز درجهت ارتقاي توانمندي و شرايط كاري در آزمايشگاه ها تلاش ويژه داشته باشند.
30 فروردين 95 روز آزمايشگاه، براي مجموعه وزارت علوم فرصتي را فراهم ساخته تا به پاس تجليل از فعاليت هاي قشر تلاش گر و مسئوليت پذير آزمايشگاهي، اولين مراسم بزرگداشت اين روز را برگزار نماييم. انتظار مي رود مراسم بزرگداشت روز آزمايشگاه در همه دانشگاه ها، مراكز پژوهشي و فناوري همه ساله برگزار شود تا بدين وسيله از تمامي فعالان اين حوزه درعرصه آموزش عالي كشور قدرداني شود.
درخاتمه، مجددا ً تأكيد مي شود، رؤساي محترم دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري موضوع پايش سلامت و حفظ ايمني دانشجويان و كارشناسان و همه افرادي را كه در آزمايشگاه ها فعاليت دارند، در اولويت اول برنامه ها قراردهند.


۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰
۴۴۳ بازدید