اطلاعیه

تشکیل اولین جلسه کارگروه فرهنگی اتاق فکر استان لرستان

۱۳۹۴/۱۰/۲۸


اتاق فکر لرستان در قالب شش کارگروه فرهنگی اجتماعی ، محیط زیست ، اقتصاد ، سیاست داخلی و خارجی ، علم و فناوری و کارگروه بهداشت و سلامت به صورت تخصصی و علمی به بررسی چالشها و مشکلات استان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان دکتر سید پیمان هاشمی مدیر  اتاق فکر لرستان در اولین کارگروه فرهنگی اجتماعی اتاق فکر این استان افزود :اتاق فکر استانی بر اساس تفاهمنامه بین مرکز بررسی استراتژی های ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی وزارت علوم منعقد شده و دیبرخانه این اتاق فکرها دانشگاه مادر هر استان است.
سید پیمان هاشمی با اشاره به اینکه این اتاق به علت تغییر مدیریت دانشگاه لرستان با تاخیر تشکیل شد اظهارکرد :اتاق فکر استانی به صورت مستقل به دور از هرگونه جهت گیری سیاسی از سه گروه نخبگان دانشگاهی و اجتماعی ،مسئولان و مدیران مرتبط با جلسات و افراد ذی نفع جامعه در سازمان های مردم نهاد به منظور رفع معضلات ومشکلات استان برگزار می شود.
ایشان با بیان اینکه این اتاق درراستای بررسی مشکلات ملی و استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد ادامه داد : مباحث مطرح شده در اتاق فکر استان برای دفتر بررسی استراتژی های ریاست جمهوری و معاون فرهنگی وزارت علوم ارسال می شود .
وی افزود : نتایج و جمع بندی های اتاق فکر استان در سفرهای هیات دولت و رییس جمهور به استان مورد توجه قرار خواهند گرفت و گزارش این اتاق اساس مصوبات سفر خواهد بود .
دکتر هاشمی اظهار کرد :هدف از برگزاری این اتاق فکر جلوگیری از تصمیم های یک روزه و غیر کارشناسی در استان ها است .

اجرای طرح گفت و گوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی در اتاق فکر لرستان
رئیس اتاق فکر لرستان گفت :این اتاق موظف به نشست مشترک معاون های اجتماعی و مدیران استانی با توجه به نزدیکی انتخابات است و در این راستا طرحی به عنوان طرح گفت و گوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی با هدف استفاده از دانشگاه ها ونخبگان جامعه در فعالیت های انتخاباتی است .
وی افزود : یکی از اهداف این طرح جلوگیری از سیاست زدگی ، سطحی نگری و شعار گرایی در آستانه انتخابات است .
وی اظهار کرد : در این راستا تلاش می شود از پتانسیل نخبگان برای فعالیت بیشتر در انتخابات استفاده شود واز بی تفاوتی به اتفاقات جامعه توسط این افراد جلوگیری شود .
هاشمی گفت : تشویق هیات علمی در فضای انتخاباتی وسیاسی جامعه و احساس مسئولیت در این جهت از اهداف اجرای این طرح است .
وی افزود :برگزاری کرسی های آزاد اندیشی انتخابات در دانشگاهها ودعوت از نخبگان، کاندیداها و اعضای هیات علمی از جمله اولویت های این طرح است .
وی اظهار کرد : عملکرد و هدف این کارگروهها در آستانه انتخابات استخراج مهمترین مسائل و معضلات اصلی استان است .
وی گفت :بررسی انتظارات جامعه درزمینه فرهنگی و اجتماعی و توانمندی رفع معضلات جامعه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این کارگروهها اجرایی خواهد شد .



۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰
۴۷۸ بازدید