اطلاعیه

نوید آینده ای بهتر برای محققان و پژوهشگران

۱۳۹۴/۱۰/۱۴


افزایش صد در صدی سهم تحقیقات از GDP نسبت به سال گذشته
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان: در جلسه شورای دانشگاه لرستان که با حضور دکتر امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شد دکتر امید از افزایش صد در صدی سهم تحقیقات از GDP در سال آینده خبر داد.
دکتر امید گفت: در حال حاضر سهم تحقیقات ازGDP، برابر0/47 در صد است که بر اساس سهم ما از تولید علم باید 50 در صد آن به آموزش عالی برسد در حالی که در حال حاضر کمتر از 10 درصد 0/47 به مجموعه دانشگاه ها، پارکها و موسسات پژوهشی می رسد به لطف خدا و با پیگیریهای و مکاتبات صورت گرفته و موافقت سازمان مدیریت قرار بر این شده که در بودجه سال 95 که سال آغازین برنامه ششم است سهم تحقیقات از GDP به یک در صد برسد که این عدد قطعی است و در دولت نیز تصویب شده که اقدام بسیار خوبی در دولت یازدهم است و این یعنی کل پولی که در سال 95 در پژوهش هزینه خواهد شد دو برابر سال 94 است. خبر خوب دیگر اینکه با پیگیریهایی که جناب آقای دکتر فرهادی انجام داده اند سهم آموزش عالی که قبلاً حدود 10 درصد بود به رقمی بیش از 30 درصد رسیده است که البته تداوم و باقی ماندن و یا حتی رشد این عدد به عملکرد پژوهشی ما برمیگردد.
دکتر امید افزودند: با پیگیریهای فراوانی که صورت گرفت در سال جاری اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاهی نسبت به سال گذشته صد در صد رشد داشته و مهمتر اینکه این اعتبار در دو سال پیاپی صد در صد تخصیص یافته و امیدواریم که در سال آینده نیز رشد خوبی داشته باشیم.
دکتر امید در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص بودجه جاری دانشگاه ها گفت: ما در مجموعه وزارت علوم در سال 93 میانگین رشد حدود 21 در صد را در بودجه جاری داشتیم و در سال 94 نیز میانگین رشد 24 درصدی داشتیم که رشد بسیار خوبی بوده؛ در تخصیص بودجه نیز دولت واقعاً حمایت کرده به طوری که در سال 92 حدود 95 درصد و در سال 93 بیش از 97 در صد بودجه تخصیص پیدا کرده و امسال نیز امیدواریم که تخصیص بالای 97 درصد را بتوانیم داشته باشیم.این در حالی است که تخصیص آموزش عالی در سال 91 کمتر از 65 در صد بوده است.   
دکتر امید در خصوص کسری اعتبار دانشگاه ها گفت: دانشگاه های ما با کسری اعتبار حدود 1560 میلیارد تومانی مواجه اند؛ ما از روز اول این موضوع را با جدیت دنبال کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم در رفع این مشکل توفیق پیدا کنیم.


     


۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰
۴۷۹ بازدید