اطلاعیه

برگزاری اولین نشست اتاق فکر استان لرستان با اعضای هیات علمی دانشگاه

۱۳۹۴/۰۹/۰۹


اتاق فکر استان لرستان اولین جلسه خود را در جمع معاونین و اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان تشکیل داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین نشست تخصصی اتاق فکر استان لرستان با اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان امروز دوشنبه 9 آذر 94 در سالن کنفرانس دانشگاه و با حضور جمعی از اعضای هیات علمی و مسئولین دانشگاه برگزار گردید.


در ابتدای این جلسه دکتر سید پیمان هاشمی مدیر اتاق فکر استان لرستان ضمن خوشامد گویی به حاضرین هدف از تشکیل این جلسه را معرفی رسالت اتاق فکر استانی، شناسایی نخبگان دانشگاهی علاقمند به همکاری با این اتاق و همچنین بحث و هم اندیشی پیرامون شناسایی مهمترین مسائل و معضلات استانی عنوان کرد.
دکتر هاشمی اتاق فکر را پلی بین دنیای تحقیقات وایده ها از یکسو و دنیای سیاستگذاران ودولتمردان ازسوی دیگر و به عنوان حلقه مفقوده سیاستگذاریها وتصمیم گیری های حکومتی ودولتی برشمرد و تاکید نمود که پایایی و پایداری چنین نهادی مستلزم رویکردی کاملاًحرفه ای وفرا جناحی به مسائل کشور است.
وی تاکید نمود که درجلسات اتاق فکر از سه گروه خبرگان دولتی،کارشناسان دانشگاهی وذی‌نفعان (نخبگان ملی ومحلی) دعوت به عمل خواهد آمد و نتایج مباحث این جلسات مستقیما به شبکه مطالعات سیاستگذاری عمومی و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ارسال خواهد گردید.
مدیر اتاق فکر استان لرستان در ادامه اظهار داشت که نخبگان می توانند از سه طریق شرکت مستقیم در جلسات کارگروه ها، ارائه مقالات تحلیلی در خصوص مشکلات استان و انجام طرح های پژوهشی مرتبط با اهداف اتاق فکر، با این اتاق همکاری نمایند.
وی در پایان اظهار امیدواری نمود که با حمایت فکری نخبگان و صاحب نظران و حمایت های مادی و معنوی مسئولین استان، این نهاد بتواند نقش موثری را در توسعه استان و حل معضلات آن ایفا نماید.
در ادامه جلسه دکتر محمد فیضیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ،  دکتر احسان رشیدیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر حمزه امیری رئیس بنیاد نخبگان استان و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه در خصوص نقش و جایگاه اتاق فکر و پاره ای از مسائل و مشکلات استان نقطه نظرات خود را عنوان نمودند.
در این جلسه همچنین از حاضرین در مورد اولویت بندی مهمترین مسائل استانی با توزیع فرم هایی نظر سنجی به عمل آمد.




۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰
۴۷۳ بازدید