اطلاعیه

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان مراسم استقبال از دانشجویان ورودی سال 94 دانشگاه برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۵

 

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه لرستان دکتر خسرو عزیزی در این مراسم گفت:  2562 دانشجوی ورودی جدید شامل 2000 هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی، 450 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 112 نفر در مقطع دکترا در سالتحصیلی جدید دانشگاه لرستان را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند.


وی با بیان اینکه با احتساب دانشجویان چهار مرکز اقماری در حال حاضر 9300 نفر دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند افزود: دانشگاه لرستان دارای  50رشته در مقطع دکترا، 70 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 46 رشته در مقطع کارشناسی است.
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر این دانشگاه رشد کمی خوبی داشته است گفت: در حال حاضر سیاست وزارت علوم این است که  دانشگاهها از لحاظ کیفی ارتقاء یابند؛ البته این مهم مستلزم تامین زیرساخت های لازم اعم از تجهیزات آزمایشگاهی و تامین هیات علمی مورد نیاز است.
 دکتر عزیزی ادامه داد: دانشگاه لرستان برای تامین هیات علمی مورد نیاز از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاههای تراز اول کشور و همچنین نخبگان و ممتازین تحصیلی استفاده می کند.
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که دختران دانشجو را با توجه به وجود مجتمع های خوابگاهی دولتی در این خوابگاهها اسکان دهیم اضافه کرد: در سال 93، 400 نفر دانشجوی دختر دانشگاه لرستان در خوابگاههای غیر دولتی شهر خرم آباد اقامت داشته اند اما در سالتحصیلی جدید تعداد آنها به 90 نفر کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه لرستان گفت: البته با واگذاری مسئولیت نظارت بر خوابگاههای غیردولتی به دانشگاه لرستان اجاره بهاء این خوابگاهها نیز بر اساس رتبه بندی که صورت گرفته است کاهش یافته است.
لازم به ذکر است؛ در این مراسم معاون نهاد رهبری، مسئول بسیج دانشجویی، مسئول جامعه اسلامی دانشجویان، نماینده هیت موسس تشکل انجمن اسلامی دانشجویان و همچنین نماینده کانون های فرهنگی، انجمن های علمی و نشریات دانشجویی به تشریح فعالیت ها و برنامه های خود پرداختند.

 



۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰
۴۵۲ بازدید