اطلاعیه

دیدار رییس دانشگاه لرستان با سفیر اتریش در دانشگاه لرستان

۱۳۹۳/۰۸/۰۵

 

 

دیدار رییس دانشگاه لرستان با سفیر اتریش در دانشگاه لرستان

 

رئیس دانشگاه لرستان در دیدار با سفیر اتریش که در دفتر دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به آقای اشتیفت و مشاور اقتصادی وی گفت: علاقه‌مند تعاملات دو جانبه در حوزه‌های مختلف با اتریش هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، خسرو عزیزی در دیدار با سفیر اتریش که در دفتر دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به فردریش اشتیفت و هیأت همراهشان گفت: برای اولین بار است که یک سفیر از دانشگاه لرستان بازدید می‌کند و از این جهت خوشحال هستیم.

وی با تشکر از اتاق بازرگانی خرم‌آباد که واسطه‌ این دیدار بودند، افزود: دانشگاه لرستان در حال حاضر 47 رشته دکترا و 70 رشته‌ کارشناسی ارشد و در مجموع بیش از 160 رشته‌ی تحصیلی دارد و  9 هزار دانشجو در این رشته ها مشغول تحصیل هستند.

دکتر عزیزی به زمینه‌های همکاری فی‌مابین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های اتریش اشاره و تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دکترا و در صورت امکان تبادل دانشجو ، از جمله زمینه‌هایی است که ظرفیت شکل‌گیری تعاملات دوجانبه در مورد آن‌ها وجود دارد.

دکتر عزیزی در زمینه فعالیت های پژوهشی گفت: در مورد فعالیت‌های پژوهشی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی هم آمادگی داریم همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه‌ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان داشت: پردیس دانشگاهی ما در حال حاضر به صورت خودگردان اداره می‌شود که با همکاری سفیر محترم می‌توانیم آن را به عنوان یک پردیس بین‌المللی مطرح نماییم.

دکترعزیزی ادامه داد: در زمینه‌ تبادل دانشجو اگر طرف مقابل شرایط پذیرش دانشجو را تسهیل نماید، می‌توانیم در مورد اعزام دانشجویان لرستانی برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکترا به اتریش تبادل نظر جدی داشته باشیم.

ایشان همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: بسیار علاقمندیم از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه‌های اتریش برای برگزاری این کارگاه‌های کوتاه‌مدت آموزشی بهره ببریم.

وی اظهار داشت: در علوم پایه، فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و همچنین کشاورزی رشته‌هایی داریم که می‌تواند مورد استفاده‌ طرف مقابل قرار گیرد و مبنایی برای تعاملات و همکاری‌های دو جانبه باشد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به تشکیل شورای لرستانی‌های مقیم خارج از کشور در استانداری لرستان گفت: امیدواریم از طریق سفیر محترم بتوانیم با لرستانی‌های مقیم اتریش هم ارتباط بگیریم و شرایط حضور و فعالیت آن‌ها در لرستان فراهم شود.

 دکترعزیزی اظهار امیدواری کرد: این نشست آغازی برای برگزاری نشست‌های آینده و ادامه‌ی تعاملات دو جانبه باشد.

در ضمن این دیدار سفیر اتریش و هیأت همراهشان از آزمایشگاههای دانشگاه لرستان نیز بازدید به عمل آوردند.

 


۱۳۹۳/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰
۴۷۶ بازدید