اخبار

فریبرز فتحی‌چگنی

۱۴۰۱/۰۳/۱۶

فریبرز فتحی‌چگنی، دانشجوی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان است.

وی متولد دهه 70 است و در سال 1400 در جمع پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان در بخش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، قرار گرفت و تجلیل شد.

طرح‌های پژوهشی کاربردی، بایستی، گسترش یابند

فریبرز فتحی‌چگنی در گفتگو با خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی و مسئله‌محور و تهیه مقالات به‌روز، با همکاری اساتید دانشگاه، باعث انتخاب بنده به عنوان یکی از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان در سال 1400 شد».

فتحی‌چگنی، توضیح داد:«معتقدم مقاله یا طرح پژوهشی باید از نوع کاربردی باشد و بتواند علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات، راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل را هم ارائه دهد».

وی، افزود:«به نظر بنده، استاد و دانشجو باید همواره مشکلات روز جامعه را رصد کنند و برای کاستن از مشکلات، راهکارهای علمی و کاربردی ارائه کنند».

پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان، درباره ویژگی‌های طرح‌ها و مقالاتش، تصریح کرد:«ما براساس نیازسنجی سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های پژوهشی کاربردی را اجرا کردیم».

فریبرز فتحی‌چگنی، اظهار داشت:«به‌طور مثال، ما، این مشکل را در قالب طرح پژوهشی بررسی می‌کردیم که علت بهره‌وری پایین در فلان سازمان یا شرکت چیست و بعد، راهکارهای کاربردی علمی را برای رفع مشکل به مدیران سازمان و شرکت، ارائه می‌کردیم».

فتحی‌چگنی، بیان کرد:«یکی دیگر از اقداماتی که اجرا کردیم مطالعات و تحقیقات مقایسه‌ای است؛ به این معنی که مشکلات مشابه را در سایر کشورها هم مطالعه می‌کنیم تا بتوانیم نگاه تطبیقی و جامعی در طرح‌ها داشته باشیم».

وی، تصریح کرد:«طرح‌ها و مقالات، فقط در سطح استان نبوده‌اند؛ بلکه فراتر از استان و در سطح ملی هم آنها را اجرا کرده‌ایم».

پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان، ادامه داد:«فقط شناسایی مشکلات، کافی نیست بلکه در مقالات و طرح‌های پژوهشی باید راهکارها برای رفع مشکلات نیز، ارائه شوند».

فتحی‌چگنی، تبیین کرد:«نهاد دانشگاه نباید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشد بلکه بایستی ارتباط بین دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه را گسترش داد».

وی، بیان کرد:«توقع ما این است بیش از پیش، دانشجویان و اساتیدی که در زمینه‌های کاربردی و مسئله‌محور، تحقیقات و پژوهش، اجرا می‌کنند مورد حمایت و تقدیر، قرار گیرند».

پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان، افزود:«همچنین، بایستی ارتباطات و همکاری بین دانشگاه لرستان و سایر سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها را گسترش داد».

فتحی‌چگنی، تصریح کرد:«باتوجه به شعار سال، نیاز است فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی را هم تقویت کرد که خروجی این‌گونه فعالیت‌ها، اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی باشد».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۲:۳۴
۵۱۳ بازدید