اخبار

نشست ارائه‌ی سه طرح پژوهشی کاربردی دو عضو هیئت علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۷/۰۴

مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، نشست ارائه‌ی سه طرح پژوهشی، کاربردی دو عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر مجتبی علیزاده و دکتر آرمین رشنو، اعضای هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، در این نشست که دوشنبه، 2 مهرماه در دانشگاه لرستان برگزار شد، سه طرح پژوهشی و کاربردی را با عناوین زیر ارائه کردند:

1_ اخذ خدمات در زمینه حوادث و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های فضای تبادل اطلاعات.

2_ خدمات مشاوره پژوهشی در زمینه واکنش فوری به حوادث و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌پذیری های فضای تبادل اطلاعات.

3_ پژوهش در خصوص ارائه خدمات امنیتی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک.

در قالب این سه طرح، خدمات مهمی شامل ارزیابی امنیتی، راه‌اندازی سامانه، و مشاوره امنیتی به حوزه بانکداری الکترونیک کشور ارائه شده است که موجب شده دانشگاه لرستان در فهرست چند دانشگاه فعال کشوری در این حوزه قرار بگیرد.

در همین رابطه، دکتر مجتبی علیزاده، مدیر مرکز آپا دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه لرستان در انجام پروژه های حوزه امنیت سایبری و هوش مصنوعی در کشور، تیم تخصصی دانشگاه توانسته است چند پروژه مهم کشوری را در سالهای گذشته با موفقیت به پایان برساند».

در ادامه این نشست، دکتر آرمین رشنو بیان کردند: «با توجه به ظرفیت دانشگاه لرستان، می‌توان تیم‌های فنی و مهارت محور را برای انجام پروژه‌های بزرگتر تقویت کرد. همچنین، از ظرفیت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه لرستان می‌توان برای تقویت و پشتیبانی حضوری امنیت زیرساخت‌ها در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کرد».

گفتنی است مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی، زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، فعالیت می‌کند. رویکرد این معاونت، گسترش طرح‌های پژوهشی، کاربردی و مسئله‌محور در تناسب با ظرفیت‌ها و مسائل استان لرستان است تا نقش دانشگاه در کاستن از نظام مسائل، افزایش یابد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ - ۱۲:۰۷
۹۹۵ بازدید