نشست انجمنهای علمی، شورای صنفی، تشکلها و کانونهای دانشجویی با سرپرست دانشگاه لرستان برگزار شد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، نشست صمیمی دبیران و فعالان انجمنهای علمی، شورای صنفی، تشکلها و کانونهای فرهنگی، اجتماعی دانشجویی دانشگاه لرستان با دکتر مهرداد دادستانی، سرپرست دانشگاه و معاونان دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، عصر روز سهشنبه، 21 اسفندماه سال جاری با برنامهریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سالن شهید میربهرسی دانشگاه برگزار شد.
دانشجویان، ضمن تبریک انتصاب دکتر مهرداد دادستانی، برخی مهمترین دیدگاهها و مطالبات صنفی خویش را با سرپرست دانشگاه لرستان در میان گذاشتند.
این نشست، بیش از دو ساعت تداوم یافت و دانشجویان، انواع پرسشهای خود درباره مسائل صنفی را بیان کردند و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه به پرسشها، پاسخ دادند
اکثر دیدگاههای دانشجویان نیز در رابطه با حوزههایی همچون تغذیه، مشکلات سراهای دانشجویی، زیرساخت اینترنت دانشگاهی برای دانشجویان، مسائل مربوط به ایاب و ذهاب دانشجویان، ارتقای سایتهای رایانهای انجمنهای علمی دانشجویی، ارتقای تجهیزات ورزشی دانشجویان و ... بود.
روحیه مطالبهگری دانشجویان یک روحیه مثبت و سازنده است/ درآمدهای اختصاصی دانشگاه را باید افزایش بدهیم
سرپرست دانشگاه لرستان، پس از شنیدن سخنان دانشجویان، در سخنانی گفت: «روحیه مطالبهگری دانشجویان، یک روحیه مثبت و سازنده است».
دکتر مهرداد دادستانی، تشریح کرد: «باید همه تلاش کنیم با برنامهریزی، مشکلات صنفی دانشجویی موجود را رفع کنیم یا کاهش بدهیم؛ بدون شک زحمات و اقدامات انجام شده است اما دانشجویان هم حق دارند و تلاش ما هم این است براساس بودجهای که در اختیار داریم مشکلات را رفع نماییم».
دکتر دادستانی افزود: « به رغم مشکلاتی که هست و همه هم قبول داریم این مشکلات وجود دارد اما روند حرکت دانشگاه از گذشته تاکنون، رو به رشد بوده است».
وی اظهار داشت:«این نکته اهمیت دارد که درآمدزایی اختصاصی دانشگاه را افزایش بدهیم؛ ما باید بتوانیم مشارکت خیرین و سرمایهگذاران را هم گسترش بدهیم؛ هرچقدر دانشگاه، درآمدزایی اختصاصی داشته باشد اعتبارات آن هم بیشتر میشود و خود به خود از حجم بخشی از مشکلات موجود کاسته میشود».
گفتنی است نشست گفتوگومحور مذکور با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه و ضیافت افطار، پایان یافت.