اخبار

فرمانده سپاه لرستان: بسیج تخصصی اقشار یک مجموعه عظیم نخبگانی است که می‌تواند به دولت برای رفع مشکلات کمک کند

۱۴۰۲/۱۲/۲۷

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان لرستان گفت: «امروز بسیج تخصصی اقشار یک مجموعه بزرگ و عظیم نخبگانی است که می‌تواند به دولت برای رفع مشکلات و تحقق کامل مفهوم دولت اسلامی، کمک کند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، سردار نعمت‌اله باقری در این اجلاس که بعدازظهر روز یکشنبه، 27 اسفندماه سال جاری در دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «در استان لرستان بیش از 160 مانع رونق تولید را مجموعه بسیج با کمک بخش صنعت و معدن برداشته است».

سردار باقری توضیح داد: ««در استان لرستان بیش از 45 کارخانه یا واحد تولیدی و صنعتی که تعطیل شده بودند توسط بسیج صنعت و معدن با همکاری بخش صنعت و معدن استان، احیاء شدند و به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند؛ بسیج اقشار استان لرستان {بسیج صنعت و معدن} توانست رتبه اول کشور را در زمینه رفع موانع تولید کسب کند و این مرهون تفکر بسیجی است».

وی اظهار داشت: «وقتی بحران سال 1401 ایجاد شد جامعه هدف دشمنان، فرهنگیان و دانشجویان و دانش‌آموزان بودند که در این زمینه بسیج اساتید و فرهنگیان و دانشجویان و دانش‌آموزان در زمینه جهاد تبیین، به خوبی نقش‌آفرینی کردند».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: «در حوزه فعالیت بسیج پزشکی هم شاهد فداکاری‌های بسیج در دوران کرونا بودیم و الان هم در زمینه‌هایی همچون مقابله با سقط جنین و ترویج فرزندآوری، بسیج جامعه پزشکی، فعالیت‌های اثرگذار دارد».

سردار باقری، در بخش دیگری از گفته‌هایش، فعالیت‌های بسیج طلاب و روحانیون به‌ویژه در دوران کرونا را تبیین کرد و نقش‌آفرینی بسیج کارگری و کارمندی را نیز تشریح کرد.

وی تصریح کرد: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود: «مجمع بسیجیان استان لرستان و کارگروهای آن باید بتوانند نقش خود در تصمیم‌سازی را ارتقاء بدهند و البته دولت تصمیم‌گیرنده است ولی بسیج اقشار نقش کمک کردن در تصمیم‌سازی برای رفع مشکلات و چالش‌ها و مسائل استان را دارد».

سردار باقری از مجمع بسیجیان استان لرستان خواست ارتباط مستمر با مدیران ارشد استان داشته باشد و راهکارهای نخبگانی در تصمیم‌سازی‌ها ارائه کند.

وی خواستار شد مجمع با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز ارتباط مستمر داشته باشد.

او در بخش دیگری از گفته‌هایش خواهان شد راهکارها و طرح‌های پیشنهادی از نوعی باشند که قابلیت اجرایی داشته باشند.

سردار باقری خواستار شد مجمع بسیجیان هر شهرستان، اولویت خویش را شناسایی و ارائه راهکار علمی برای رفع مشکلات آن شهرستان قرار بدهد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۱:۲۶
۶۶۷ بازدید